Én av fem leser blader på brettet

Britisk undersøkelse kan gi håp til magasinbransjen.

19 prosent av britene leser magasiner på nettbrett, ifølge en undersøkelse gjennomført av lekiosk, en bladkiosk-app til iOS og Android.

Det vil si at nesten én av fem briter bruker nettbrettet til å kjøpe blader eller magasiner. For ett år siden var tallet én av 20. Dette er godt nytt for en bransje som sliter i motvind i den digitale tidsalderen.

Totalt har litt over halvparten av britiske forbrukere kjøpt og lest magasiner digitalt. Fortsatt er det flest som bruker PC (19,5 prosent), med smarttelefoner hakk i hæl (12,2 prosent)

Trenger nye abonnementsmodeller

Av de 19 prosentene som svarte at de leste magasiner på nettbrett, hadde 70 prosent kjøpt enkeltutgaver, mens 30 prosent oppga at de hadde tegnet et digitalt abonnement.

Nathaniel Philippe, en av grunnleggerne av lekiosk, mener at undersøkelsen viser at magasinformatet på ingen måte er dødt, men at de utgiverne som klarer å levere nytenkning innenfor abonnementsmodeller og digitale grensesnitt kommer til å gjøre det godt.

– Kundene ønsker følelsen av å bla i et papirmagasin, samtidig som de ønsker video og klikkbare annonser, sier Philippe til Mobile Marketing.

Les mer: Mediebransjen må være til stede på alle plattformer >>

(Kilde: Mobile Marketing)

Norges beste mobilabonnement

Mai 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Chili Medium 5 GB


Jeg bruker mye data:

Chili Large 10 GB


Jeg er superbruker:

Chili X-Large 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen