Disney til tjeneste

For foreldre som allerede synes barna bruker nok penger på mobiltjenester, kan nok dette være en frustrerende nyhet.

Disney ønsker flere måter å nå sine potensielle kunder på, og tar nå spranget videre ut på det mobile markedet. Sammen med den amerikanske teleoperatøren Sprint skal selskapet lansere en tjenestepakke beregnet både på voksne kunder og deres barn.

Tjenestepakken skal, i tillegg til spesialtelefoner med Disney-tema, inneholde ringetoner, bakgrunner og video- og lydinnhold som kan lastes ned.

8 år
John Garcia i Sprint sier at det her er snakk om at Disney kan nå målgrupper helt ned til åtte år gamle barn:

- Disney er godt i stand til å fokusere på og oppnå en betydelig vekst i markedet.

Disney er imidlertid ikke helt ukjent med mobilverdenen. Både mobilspill og smykker til å pynte opp mobilen med har lenge vært tilgjengelig i jungelen av tilbehør og effekter man idag kan finne på markedet.

Stadig flere selskaper kommer under etterforskningens lupe etterå ha lansert produkter eller tjenester som er direkte rettet mot barn og deres pengeforbruk.

Et godt eksempel er selskapet Jamster, som produserer ringetoner og annet mobilinnhold. Etter både klager og anmeldelser er selskapet under oppsyn av myndighetene flere steder i verden på grunn av blant annet reklame rettet mot mindreårige.

(Kilde: Forbes, Gizmodo)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen