Bedre før eller etter? (Bilde: Teknofil.no)

Derfor skiftet Spotify grønnfarge

Brukerne raser på nettet.

På mandag denne uken rullet Spotify ut en ny oppdatering av mobilappen sin, hvor de beskrev endringene som «små forbedringer». De sa ingenting om at de i samme slengen byttet farge på app-logoen sin, noe som fikk brukere over hele verden til å reagere.

Var det skjermen som fusket? Var det noe galt med synet? Var appen ødelagt? Teoriene som dukket opp på sosiale medier sluttet ikke å komme:

 

 

 

Lei av brokkoli-fargen

Reaksjonene fortsatte de neste dagene, og i går så Spotify seg nødt til å kommentere fargebyttet: 

- Noen av dere har kanskje lagt merke til den nye grønnfargen Spotify-appen har fått etter den siste oppdateringen. Vi er glade for å endelig kunne rulle ut dette som en del av en større endring vi startet tidligere i år. Selv om vi var ganske godt vant med den gamle «brokkoli-grønnfargen», følte vi at den triste fargepaletten trengte en oppgradering. Tiden var inne for litt friskere farger, som kommer til å gå godt overens med vårt nye fargetema, skriver Spotifys sjefsdesigner Tobias van Schneider i et blogginnlegg på Dribble

La du merke til fargebyttet? Ble du like overrasket som de stakkars Twitter-brukerne? Diskuter gjerne i kommentarfeltet nedenfor.

Spotify-konkurrenten Tidal fikk nylig et nytt design: 
Nå ligner Tidal litt mer på Spotify »

(Kilde: Dribble via Pocket-Lint

 

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen