(Bilde: YouTube)

Denne Tesla-reklamen er «fake»

Men gründer Elon Musk digger den likevel.

Elbilprodusent Tesla har fått mange fans allerede. To av dem heter James Khabushani og RJ Collins, som etter fullførte studier nylig startet reklamebyrået Everdream Pictures. Men hva gjør du for å skape blest om ditt nystartede selskap?

Disse guttene lagde sin egen reklamefilm for Tesla i håp om å bli lagt merke til, og det var utvilsomt en god idé. Tesla-sjef Elon Musk likte den nemlig så godt at han delte den på Twitter, skriver Mashable. Ikke bare det, han sa til og med at at han ville komme til å hyre inn de unge karene til nye oppdrag i fremtiden.

Ville sikre seg Tesla som kunde

Reklamefilmen kostet Everdream Pictures bare 1500 dollar (9000 kroner) å lage, et budsjett som er mikroskopisk i forhold til det andre byråer bruker på tilsvarende reklamefimer. Mesteparten gikk for øvrig med til reisekostnader og opphold når de skulle gjøre selve innspillingen. Den svært ambisiøse planen for sju måneder siden, da de begynte innspillingen, var å sikre seg Tesla som sin første støre kunde.

Det kan også vise seg å være tidenes jobbsøknad for guttene. Tesla har så langt ikke laget en eneste reklamefilm selv, og skal angivelig ikke ha et mediebudsjett for å markedsføre elbilene sine.

I Japan gjør de ting litt annerledes:
Dette er kanskje verdens aller beste reklamefilm »

(Kilder: Mashable)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen