Denne Scarlett Johansson-reklamen er forbudt i USA

(Bilde: YouTube)

Denne Scarlett Johansson-reklamen er forbudt i USA

Men nå går den viralt på Internett.

Reklame under Super Bowl er en stor greie i USA. Annonsørene lar det nemlig gå sport i å lage de morsomste, mest spektakulære, smarte, finurlige, eller – kanskje aller helst – oppsiktsvekkende reklamesnuttene til begivenheten.

Skuespiller- og artist Scarlett Johansson skulle ifølge Mashable fronte brusmaskinen SodaStream i reklamepausene under søndagens NFL-finale. Det blir det ingenting av. I reklamefilmen spør Johansson retorisk hva hun må gjøre for at reklamefilmen skal "gå viralt" på Internett. Deretter kaster hun jakken, og sender hun noen flørtende blikk inn i kameraet mens hun suger på et sugerør.

Ikke på grunn av sex

Vi avslørte i tittelen at reklamen har blitt forbudt. Ingressen skulle videre tilsi at det ikke er skuespillerens flørtende oppførsel som er grunnen. Mot slutten av reklamefilmen sier hun derimot denne setningen: "Sorry, Coke and Pepsi". TV-stasjonen FOX turte angivelig ikke å kringkaste dette budskapet, ettersom Coca Cola og Pepsico er langt, langt viktigere annonsører enn SodaStream. Sensuren vekker harme hos brusmaskinprodusenten:

– Hva er de så redde for? Hvilke annonsører i USA nevner vel ikke en konkurrent? Dette er sånt som kan skje i Kina. Jeg er en skuffet amerikaner, sider SodaStream-sjef Daniel Birnbaum til avisen USA Today.

Derimot har reklamefilmen gått viralt på Internett, slik Johanssons uttalte mål var. Over tre millioner har sett den på to dager.

Her ser du kanskje verdens beste reklamefilm »


(Kilder: Mashable, USA Today, YouTube)

Kommentarer (2)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen