Dell gir opp "whitebox"-systemer

Tidligere har Dell gitt forhandlere muligheter til å basere seg på "no-name"-maskiner og sette inn egne komponenter etter ønske for deretter å sette sitt eget navn på kabinettet.

Ifølge The Register og en talsmann hos Dell skal selskapet ha gitt opp denne praksisen ved årsskiftet med grunnlag i at man heller ville konsentrere seg om eget merke.

Dell fokuserer sterkt på lave priser, rabatter og ekstra komponenter uten tillegg i pris. Selskapet maskiner kan snart sies å være i egen klasse rent prismessig med tanke på at de er ferdig sammensatt og testet.

Det er først og fremst generelle kontormaskiner og hjemme-PC-er som er Dells styrke. Strategiendring hos IBM i fjor medførte nok at man kapret en del kunder fra "Big Blue" - til tross for at Lenovo lovet null endringer. Spillmarkedet tilhører fortsatt produsenter som AlienWare og VoodooPC.

(Kilde: The Register)

Norges beste mobilabonnement

Mai 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Chili Medium 5 GB


Jeg bruker mye data:

Chili Large 10 GB


Jeg er superbruker:

Chili X-Large 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen