Datadyrene er tilbake

De virtuelle kjæledyrene som herjet Norge for noen år siden forsvant omtrent like fort som de kom. De små kjæledyrene ble i løpet av ett år en landeplage, og både lærere og og foreldre ergret seg over de små dippeduttene som pep i tide og utide. Nå skal det japanske selskapet som sto bak farsotten starte produksjonen igjen.

De nye dukkene ligner svært på forgjengerene med sitt lille egge-utseende i forskjellige farger. Forskjellen er visstnok at de nye utgavene skal få innebygd infrarød port som gjør det mulig å sende informasjon fra leketøyet. Meningen med denne er at barn skal kunne "linke" sine kjæledyr sammen, skape vennskap mellom kjæledyrene og gi hverandre gaver.

Tanken på i hele tatt å ta vare på et digitalt kjæledyr virker svært sær for de som har passert pubertetsstadiet men Bandai, som står bak eggene, mener de kan selge 2 millioner nye "egg" før slutten av 2005. Og vi behøver vel ikke nevne at satsingsområdet er barn i alderen fire til tolv år.

Om eggene i det hele tatt kommer til Norge er usikkert, men for de fleste av oss ville det kanskje være en lettelse om data-kjæledyrene forblir noe som hører fortiden til. Eller?


relaterte nyheter

Norges beste mobilabonnement

August 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Chili Medium 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen