Dårlige kunder taper i køen

Det er ikke bare bannskap som får deg langt frem i køen hos Telenor. Legger du igjen mye penger hos Telenor, er det en god sjanse for at du rykker kjapt frem i kundeservicekøen. Det melder NRK.

Telenor sorterer nemlig køen til kundeservice etter hvor mye penger kundene bruker hos selskapet, noe som slår svært uheldig ut for kunder som runger lite.

Nummer gir køplass
Det er ikke nødvendigvis for å kunne hjelpe deg raskest mulig at Telenor ber deg oppgi telefonnummeret ditt når du ringer deres kundesenter. Ifølge NRK er det for å gi deg riktig plass i køen.

Når det er kø sorteres alle kunder etter hvor gode kunder de er, og de som ringer for mindre enn 500 kroner i måneden havner bakerst i kundeservicekøen, dette avslører Forbrukerinspektørene i NRK.

Administrerende direktør for Telenor kundeservice Erik Helset bekrefter overfor NRK at dette gjelder både fasttelefon og mobil.

Betal deg frem?
For tre år siden kunne Telenors kunder betale seg frem i køen ved å betale en månedlig sum for å være en såkalt ”Pri 1”-kunde. Kritiske medieoppslag førte derimot til at ordningen ble droppet forholdsvis raskt.

Nå avslører NRK at Telenor i alle hemmelighet har en egen køordning, som plasserer dårlige kunder bakerst i køen.
Forbrukerrådets direktør Erik Lund-Isaksen har liten sans for Telenors sortering.

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen