Nettmøte

- Chess beholder fargene

Chess er en bevandret operatør i det norske markedet. Selskapet er kjent for å være blant de rimeligere på markedet. Nå kan du stille Chess til veggs.

Selskapet ble etablert av A-pressen i 1999 under navnet Infitel, men ble solgt til Idar Vollvik i 2002. Vollvik slo sammen Infitel med operatøren Sense Communcations som var eid av Reitangruppen, og navnet ble Chess.

Nå er Chess eid av TeliaSonera, som også eier NetCom. Selskapet bruker NetComs mobilnett og har omtrent en halv million kunder.

Fikk kundeservice-refs

I januar fikk Chess slakt i kundeservicetest, og lovet bot og bedring. Har de holdt det de lovet?

  1. Ønskenummer

    Spørsmål fra Tom Bäcker:

    Hei Jarle, nostalgian tar meg fullstendig: Nummeret som fulgte med min første mobil i 1992, ligger idag i deres nummerserie. Hvis det ikke er opptatt, hvordan går jeg frem for å få det?

    Svar:
    Hei Tom,
    Ta kontakt med vårt kundesenter på 06060 så kan de sjekke om det fremdeles er ledig og ikke har noe restriksjoner på seg.

    hilsen

    jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:01
  2. ChessON Flex

    Spørsmål fra Magnus K. Andersen:

    Hei!
    Har som 90% av andre mobilkjøpere valgt en smartphone. Av den grunn ønsker jeg mest mulig datatrafikk til en rimelig pris.
    Dere kjører et kampanjetilbud for tiden (fri bruk for 125kr). Stemmer det at dette varer ut juli, og eventuelt blir forlenget videre?

    -Det er alt for få operatører som satser på å tilby store datapakker (over 500mb) til greie priser, utenom å inkludere hundrevis av ringeminutter. Synes derfor det er flott av dere å tilby noe slikt, og håper dere viderefører kampanjen!
    -Det blir for dumt å reklamere mye for smarttelefoner, når de fleste tilbydere kun tilbyr 500mb, som jo ikke er stort :-/

    Mvh.
    Magnus K. Andersen

    Svar:
    Hei Magnus,
    Hyggelig at du er fornøyd med ChessOn Flex ( Du er i godt selskap der :-) ) Foreløpig gjelder kampanjen ut juli og vi har ikke besluttet eventuell videre forlengelse.

    hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:02
  3. Sjef

    Spørsmål fra simen mittet:

    Hvordan er den nye sjefen deres, Arve Andreassen? :)

    Svar:
    Hei Simen,
    Arve er en ringrev i mobilbransjen , han har lang erfaring og vi er veldig godt fornøyd med ham :-)

    hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:03
  4. Chess vs Tele2 Union

    Spørsmål fra Robert:

    Hei,
    gikk fra Chess (som jeg liker best) til Tele2 Union pga prisen da jeg ringer noe til Sverige. Hva med at ordne en pakke eller liknande?

    Svar:
    Hei Robert,
    Skal ikke se bort i fra at vi kommer på banen med noe rundt dette snart:-)

    hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:04
  5. Flere MMS i alle fastprispakkene

    Spørsmål fra RP:

    Synes godt dere kan få flere MMS i alle fastpris pakkene deres. 10 er for lite når Onecall kan tilby myemye mer. Flex burde hatt minst 50 gratis, og de andre burde hatt minst 100 gratis. Håper dere får dette til slik at jeg får samboeren også over til Chess. Jeg er en ellers godt fornøyd OnFlex kunde :)

    Svar:
    Hei RP,
    Din samboer kan se fram til gode tider hos Chess, dette kommer nå snart på utvalgte produkter.

    hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:05
  6. Alt borte?

    Spørsmål fra Chess bruker- som vurderer å bytte operatør:

    Hvorfor har dere sluttet med kampanjer som:
    - 10% ekstra ved påfylling på nett
    - 500 poeng i bonus ved påfylling på en spesifik dag (dere har hatt det et par ganger ganger)
    - Super bonus premiene.

    Svar:
    Hei,
    Vi har ikke sluttet med dette, men varierer kampanjene i ulike kanaler.Du vil derfor ofte finne gode ladetilbud fra oss.

    hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:06
  7. Ekstra moro

    Spørsmål fra Sivert:

    Vil det komme flere tilbud enn de som er nå under "mer moro"-kategorien?

    Svar:
    Hei ,

    "mer moro" vil vi prøve å utvikle hele tiden. ChessTirsdag er noe som har fått en fantastisk mottakelse fra våre kunder. Mer enn 100 tusen har benyttet seg av tilbudet hittil :-) ChessChallenge er også noe som hele tiden kommer med nye konkurranser. Følg oss på Facebook www.facebook.com/chess.no så vil du få mye glede av "mer moro" i tiden som kommer .

    hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:09
  8. Hvorfor er kundeservicen blitt så dårlig etter at Vollvik slutta

    Spørsmål fra Jarle Andersen:

    har nå gått fra chess til telenor pga dårlig service fra Chess

    Svar:
    Hei ,

    Vår kundeservice har aldri vært bedre objektivt sett. Vi vant nylig callsenter prisen og ligger fremdeles i toppen på norsk kundebarometer. Dersom du har negative opplevelser med vårt kundesenter vil vi gjerne lytte til hva vi kan forbedre oss på. Send meg en mail til jarle@chess.no

    Hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:12
  9. BankId mobil

    Spørsmål fra Sverre:

    Når kommer dere til å lansere med støtte for BankId på SIM-kortet. Det er kun Telenor som har kommet med dette nå, men det burde vel være mulig for alle operatører å levere dette.

    Svar:
    Hei Sverre,

    Dette er nettverksfunksjonalitet som må utvikles av netteier. Dersom etterspørselen viser seg å bli stor nok tror jeg at dette vil komme på plass for oss også.

    hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:13
  10. utenlandspriser

    Spørsmål fra vidar:

    heisann

    synes dere burde få opp info om utenlands priser. det finnes ingen info om dette per dags dato. var på ferie for et par uker siden og midt i ferien så fikk jeg en tekst melding om prisene. var heldigvis billigere enn jeg trodde det skulle være men det kunne like gjerne ha kommet en overasklese om jeg feks hadde vært utenfor eu på ferie

    Svar:
    Hei Vidar,

    Gå inn på chess.no, velg det abonnementet som du har, og du vil finne en egen fane med utenlandspriser.

    Hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:16
  11. TeliaSonera

    Spørsmål fra Geir Dutta:

    Hei,
    Nå som Teliasonera har rebrandet NetCom til å stemme overens med de andre teleselskapene deres, kan vi forvente at også Chess vil endre profil i fremtiden?

    Svar:
    Hei Geir,

    Det er ingen planer om det, nei.
    Vi skal fortsatt være et "fighting brand" i det norske markedet som vi hele tiden har vært.

    Vi trives godt med svart, hvitt og litt rødt :-)

    Hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:19
  12. Fotball

    Spørsmål fra Heggar:

    Jarle, stiller du på bedriftskamp i kveld?

    Svar:
    Hei Heggar,

    Jeg brygger på en lårhøne kjenner jeg :-)
    Besvart: 9. juni 2011 12:20
  13. comeback

    Spørsmål fra Knut:

    Hei.

    Får vi se "artisten" gjøre et comebacke i 1 div for Bjørnar håndball i år? ;)

    Svar:
    "artisten" kan finne på å gjøre mye dumt , men akkurat flere comeback på håndballbanen "tror jeg" er forbi :-)

    Hilsen "Artisten"
    Besvart: 9. juni 2011 12:22
  14. Surfking - rom for forvirring?

    Spørsmål fra Kjetil Vatle:

    Hei! Hva er forskjellen på Surfking og tjenesten surfking? Skjønner ikke helt forskjellen.

    Svar:
    Hei Kjetil

    Surfking som tjeneste kombineres med vanlig mobilabonnement som da brukes i en mobiltelefon. Surfking som abonnement er laget for å brukes som selvstendig abonnement med evt modem og PC.

    Hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:24
  15. Takker for verdens beste tlf :)

    Spørsmål fra Frank T Opsahl :

    Hei jarle
    kjempeselskap Dere har i forhold til de andre selskapene 1000 takk for det super dekkning overalt.
    eneste problemet er at skulle ikke chesskunder ringe gratis til hverandre,sa en reklame en gang,dette stemmer vel ikke helt.hele familien min har chess og skjønner det er oppstartgebyr,og har hatt en test på noen samtaler...kortet blir tomt :) er det jeg som tar feil i dette eller :)

    Svar:
    Hei Frank,

    ChessKing inkluderer både samtaler, sms og mms til alle andre Chess-kunder. Dette produktet kan alle våre kunder velge. Endringen på ditt abonnement kan du gjøre på minside.chess.no

    Hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:27
  16. ny iPhone

    Spørsmål fra Kjetil Skådel:

    Tar dere inn den nye iPhone 5 når den kommer? Har 3GS i dag, nemlig. Så enten blir det 4 eller 5´ern, avhengig av pris.

    Svar:
    Hei Kjetil,

    Svaret er ja ! Men vet ikke når den
    kommer ennå..

    hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:28
  17. App

    Spørsmål fra Trulsern:

    Venter på en praktisk Chess-Android-App! Muligheten til å se månedsforbruk, få disse kinokodene direkte i appen så man slipper huske kodeord/nummer oosv.

    Svar:
    Hei Trulsern,

    Våre utviklere holder på med dette nå. Kan ikke love lansering før sommeren , men den er rett rundt hjørnet :-) Vi gleder oss !

    Hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:30
  18. tlf

    Spørsmål fra Kristian:

    hei vil bare si at jeg super fornøyd med Chess.

    jeg trenger ny tlf og lurer på hvilken tlf der har best tilbud på?

    Svar:
    Hei Kristian,

    Du finner flere gode tilbud på vår nettbutikk Chess.no/nettbutikk. Her kan du velge mellom flere ulike nedbetalingsvalører (rentefritt) og vi spanderer frakten.
    Vi gir deg også nå 3 mnd gratis TV2 sumo GULL ved kjøp av telefon :-)

    Hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:34
  19. Kampanje

    Spørsmål fra Alexander Mathisen:

    Hei !
    Var omsetningen bra på kampanjen dere kjørte frem til mai ? Kan vi vennte oss flere slike kampanjer ?

    Svar:
    Hei Alexander,

    Denne kampanjen var svært vellykket, ikke så mye for omsetningen, men vi fikk mange fornøyde kunder. Det sier seg selv at slike tilbud ikke kan vare evig. Vi har siden oppstart for over 10 år siden vist at Chess betyr "mye for pengene" :-)


    Hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:38
  20. Fleksibel fastpris

    Spørsmål fra Tor:

    Hei, kan ikke dere lansere en fleksibel fastpris for oss som har varierende ringemønster?

    F.eks du begynner på fastpris til 99kr, hvis du ringer mer en de inkluderte minuttene så går du over på fastpris 199, 299 osv.

    Ved hver overgang må du bekrefte med en sms at du ønsker og gå over til neste fastpris trinn.

    Svar:
    Hei Tor,

    Tar imot ditt insspill med glede og vil videreformidle dette til vår produktansvarlig.

    I mellomtiden kan du titte litt på ChessOn Flex som gir deg en meget fleksibel mobilbruk. Du kan tilpasse abonnementet hver måned til ditt eget forbruk.

    Hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:40
  21. eit lite spm på tampen

    Spørsmål fra Steinar D V:

    I følge en reklame frå netcom blir det ingen ekstra kostnader å ringe i norden (og til norden?? ). mitt spm er då blir dette også gjeldene for Chess i og med at Chess og Netcom har samme eigara ?

    Svar:
    Hei Steinar,

    Se svar tidligere..

    Hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:41
  22. Datapakke til kontantkort

    Spørsmål fra Trond:

    Kan vi forvente at det vil komme datapakker til kontantkort etterhvert? På f.eks 500 mb eller 1 gb som en kjøpe for en hvis sum penger, og har som da har en hvis varighet. Har en ikkje har brukt. x antall mb så de i det store sluket til slutt.

    Svar:
    Hei Trond,

    Dette spørsmålet er jeg glad ble stilt :-)

    Vi har nettopp lansert 2 typer årskort for kontantkort. Med Årskort Data får du 300 mb data hver måned.
    Med Årskort SMS får du 300 sms hver måned. Begge koster kr 499,- for ett helt år.

    Du kan kjøpe dette på chess.no/kontant

    Hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:45
  23. Dobling av pakker

    Spørsmål fra Pål:

    Hei.

    Jeg er pr i dag kunde hos Chess, men vurderer sterkt å bytte til OneCall, av én grunn, nemlig deres mulighet til å doble pakken med minutter/sms/data til halv pris (i praksis en hundrings fra 199->299). Dette gir en fantastisk fleksibilitet for kundene, som i tillegg er selvadministrerende.

    Det er jo ikke akkurat praktisk å ringe Chess annenhver måned for å gjette på antatt forbruk kommende måned. Jeg har jo også vært utsatt for kundeservicen deres, uten å gå noe mer inn på det. Vurderer Chess å innføre noe liknende som OneCall?

    Svar:
    Hei Pål,

    Vi har ChessOn Flex som et veldig godt alternativ. Du kan administrere alle endringer på ditt abonnement via minside.chess.no slik at du har muligheten til å tilpasse abonnementet slik du ønsker hver måned.

    Hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:48
  24. Dyrt

    Spørsmål fra Kim:

    Jeg har vært chess kunde en stund nå, og jeg lurer på om dere kommer til å senke prisene? siden prisene er litt høye på sms og ringetider, så noe dere kommer til å endre i fremtiden?

    Svar:
    Hei Kim,

    Prisene våre er under evaluering til enhver tid. Vi skal alltid være en lavpris tilbyder i det norske markedet. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på 06060 hvor vi sammen kan finne et abonnement som passer best for deg.

    Hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:51
  25. App for Android

    Spørsmål fra Andreas:

    Hei,

    Når kommer Chess sin app på markedet?
    er det lenge til?
    Mange av deres konkurrenter har dette fra før, og det er noe de fleste forbrukere vil ha.

    Svar:
    Hei ,

    Se svar tidligere..

    Kommer snart

    Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:53
  26. Forsikring.

    Spørsmål fra Jan Lockert :

    Hvorfor Chess har sluttet med å gi gratis forsikring i et år når du har spart opp nok bonuspoeng?

    Svar:
    Hei Jan,

    Dette ble fjernet da det var svært få som benyttet seg av dette tilbudet.
    Til gjengjeld er det mange andre muligheter til å veksle inn bonuspoeng.

    Hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:55
  27. ChessOn Flex

    Spørsmål fra Christian:

    Har gjennom en årrekke vært en fornøyd kunde hos Chess, og gikk for ikke lenge siden over til ChessOn Flex, da jeg har et forholdsvis mye større forbruk av data, enn SMS og ringeminutter. 125 pr måned for fri databruk er en meget konkurransedyktig pris. Det jeg imidlertid er mindre fornøyd med er at dette abbonementet er uforholdsmessig mye dyrere enn ChessOn Time, selv med dårligere vilkår (420 min/300 SMS/500 MB = 287 kroner, og er ventet å stige i pris fra 1. juli). 500 MB data rekker ikke langt om man bruker litt tethering og er generelt mye online. Er det ikke snart på tide å tilby en fleksibel ordning, som ikke straffer moderne brukere av datatrafikk i like stor grad? ChessOn Flex er egentlig det eneste abbonnementet man trenger tilby, dersom sammensetningen kan gjøres finmasket nok til å kunne tilpasses alle typer forbruk.

    Svar:
    Hei Christian,

    ChessOn Flex har flere hundre muligheter for å tilpasse seg etter ditt forbruk. Det geniale med On Flex er at bevisste kunder nettopp kan skreddersy en gunstig pakke.

    Hilsen Jarle
    Besvart: 9. juni 2011 12:59
  28. Comeback

    Spørsmål fra Fyllingen:

    Får vi se et nytt comeback på håndballbanen eller gjør taklingen til Mamelund fremdeles vondt?

    Svar:
    Hei Fyllingen,

    Den taklingen sitter i enda og noe jeg ikke ønsker å utsette kroppen for igjen..he,he

    Det var en gøy opplevelse, men innser mine begrensninger som toppserie spiller igjen :-)

    Hilsen Jarle

    Besvart: 9. juni 2011 13:03

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen