Norsk Kundebarometer
I årets undersøkelse er det BMW, Toyota, Skoda, Skandiabanken og Apotek 1 som har de mest tilfredse kundene.
I mobilbransjen er det kun fire aktører med i undersøkelsen. Disse er Chess, Netcom, Telenor og Tele2.
Les mer på kundebarometer.com
Chess er mobiloperatøren som har de mest tilfredse kundene, ifølge undersøkelsen Norsk Kundebarometer.
Av til sammen 187 rangerte selskaper kommer Chess ut som nummer 47. Bak Chess finner vi Netcom, som får en 63. plass.
Telenor og Tele2 på jumbo
Telenor og Tele2 har tilsynelatende de minst fornøyde kundene, da selskapene havner på henholdsvis 94. og 98. plass.
Norsk kundebaromberer måler imidlertid også lojalitet, og her slår Telenor konkurrentene grundig. Målt etter lojalitet kommer Telenor på en 33. plass, så selv om selskapet har en del misfornøyde kunder ser de ut til å holde seg hos operatøren.
Først på 81. plass finner vi Netcom på lojalitetsrankingen, mens Chess og Tele2 følger på henholdsvis 103. og 118. plass.
Slik ser rankingen ut mellom de deltakende operatørene:
Kundetilfredshet | Kundelojalitet |
---|---|
47. Chess |
33. Telenor Mobil |
63. Netcom |
81. Netcom |
94. Telenor Mobil |
103. Chess |
98. Tele2 Mobil |
118. Tele2 Mobil |
Hvordan resultatene måler seg med mobilbransjen ellers er vanskelig å si noe om, da det kun er fire mobiloperatører med i målingen. Det er altså ikke mulig å trekke slutningen at Chess har de mest fornøyde kundene i mobilmarkedet, eller at Tele2 har de mest misfornøyde. For eksempel mangler både One Call og Talkmore på listen. Undersøkelsen sier altså bare noe om forholdet mellom de fire operatørene.
Du kan se hele listen over alle bedrifter på Norsk Kundebarometers nettsider.
(Kilde: kundebarometer.com)