Canal Digital-kunder uten nett i 14 timer

Leverandøren skylder på tordenvær.

Det var natt til mandag at flere kunder kunne melde om problemer med å koble seg til nettet, melder dagensit.no.

Problemene skal ha vart i 14 timer. Totalt skal det ha vært 3200 kunder som ikke kunne koble seg på nettet, ifølge Canal Digitals egne beregninger. Flere kunder skal ha ytret sin misnøye om dette blant annet på Twitter og på deres offisielle Facebook-side. Spesielt skal mangelen på informasjon fra leverandørens side ha fått kraftige reaksjoner.

“Unskyld meg, men hva er problemet for dere å gi kundene deres en liten tilbakemelding når dere har problemer?? Har vært uten nett i snart 24 timer.. og det er ikke første gang som kunde hos dere jeg er uten nett..! Hvor er servicen? Koster det dere så masse å sende en meld til kundene om en evt feil?”, skriver en kunde på Facebook-veggen deres.

En annen kunde ved navn Kjetil Bakken twitret følgende: “Hva skjer med internett hos @CanalDigital? Nede på Hamar, og ser ut til å være nede over hele landet,”

Skylder på tordenvær

- I utgangspunktet var det lyn som slo ut serverne våre. De som har slått av og på modemet har fått problemer, mens de som var på hele tiden ikke skal være berørt, sier Roald Orheim i Canal Digital til dagensit.no.

Han forklarer videre at lynet slo ut strømmen på en server, noe som medførte problemer. En restart på modemet skal kunne løse problemene hos kundene.

LES OGSÅ: Canal Digital-kunder får Wimp

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen