Telenors TV-kunder får et poengsystem for å kjøpe kanaler og strømmetjenester
(Foto: Telenor)

Telenors TV-kunder får et poengsystem for å kjøpe kanaler og strømmetjenester

Telenors TV-kunder får denne høsten en ny måte å bestemme hva slags innhold de skal ha tilgang til via selskapets strømmetjeneste T-We. Telenor går nemlig over til et poengsystem, ikke helt ulikt det Get opererer med, hvor man kan «kjøpe» både kanaler og strømmetjenester.

Hver kunde starter med 100 poeng til rådighet, men man kan kjøpe ytterligere poengpakker for å få flere kanaler og strømmetjenester. En strømmepakke med ytterligere 20 poeng koster 29 kroner i måneden. 

Kjøp strømmetjenester med poeng

Mens vanlige kanaler bare koster relativt lite, for eksempel tre poeng for Cartoon Network, seks poeng for Disney eller fem poeng for Fox, vil du også kunne legge inn strømmetjenester som HBO Nordic og Viaplay for poengene. Strømmetjenesten Viaplay koster for eksempel 70 poeng. 

Camilla Anundsen, leder for TV og bredbånd i Telenor, presenterte det nye poengsystemet. Foto: Martin Fjellaner, Telenor

– Vi har kuttet antallet faste kanaler fra 40 til 16, som gir hver kunde betydelig fleksibilitet til å sy sammen sin egen TV-pakke, enten du liker hardkokte spenningsserier, norsk og internasjonal fotball eller å drømme deg bort i Disney-klassikere, sier Camilla Amundsen, leder for TV og bredbånd i Telenor, i en pressemelding.

Vi tok en kjapp titt på Gets lignende poengtilbud, og Telenors tilbud virker å være relativt like. Get-kunder får for eksempel Disney-kanalen for tre poeng, halvparten av Telenor, men får også halvparten så mange poeng å rutte med. 

Gjelder alle Telenors TV-kunder

Den nye poengmodellen vil gjelde alle Telenors 560.000 TV-kunder, uansett hvilken T-We-boks du bruker. De som har den nyeste modellen – T-We-boks II – vil imidlertid ha et par fordeler, som stemmesøk. 

Nåværende kunder trenger ikke å gjøre noen valg hvis de bare vil fortsette å se på TV som i dag: 

– Vi har valgt et startoppsett, men kundene kan selv justere dette med 100 poeng på Mine Sider på telenor.no. Kundene kan enkelt velge bort TV-kanaler de ikke ser på og velge inn ettertraktede strømmetjenester eller sport uten tillegg i prisen, avslutter Amundsen.

Norges beste mobilabonnement

Sommer 2019

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Sponz 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

GE Mobil Leve 6 GB


Jeg bruker mye data:

Chili 25 GB


Jeg er superbruker:

Chili Fri Data


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen