Bevisste forbrukere på mobiljakt

Det slår Forbrukerrådet fast i en ny undersøkelse. Mens produsentene legger stor vekt på funksjoner og utseende, er dette blant faktorene norske forbrukere angivelig bryr seg minst om.

 

Batteritid, kvalitet og brukervennlighet topper listen over hva forbrukere mener er viktig ved en ny mobiltelefon.

Ved Forbrukerrådets hjelpetelefon for forbrukerspørsmål har 50 innringere blitt spurt om hva som er viktigst ved en mobiltelefon, og en tredel sier brukervennlighet er det viktigste kriteriet.

Funksjoner også viktig

Når det er sagt er ikke funksjonene uviktig. Mange er også opptatt av nye funksjoner som kamera, MP3-spiller, radio og stort minne.

 

Det mÃ¥ nevnes at undersøkelsen ikke er omfattende nok til Ã¥ være representativ, men ogsÃ¥ mobilselgere ForbrukerrÃ¥det har snakket med peker pÃ¥ de samme tendensene.

 

Også de mener i stor grad funksjoner er mindre viktig enn for eksempel batteritiden, som er noe av det forbrukerne klager mest på.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen