Bekymrede Talkmore-kunder

Datatilsynet anmeldte nylig mobiloperatøren Talkmore etter at det i sommer ble mulig å misbruke selskapets nettsider til å hente ut sensitive personopplysniger fra Creditinforms databaser. Nå er selskapets kunder bekymret som følge av lite informasjon fra selskapet, skriver Inside Telecom.

Les også:

- Får kjøpe Talkmore
- Talkmore er solgt til Telenor
- Talkmore lover overraskelser

Lite informasjon

En av kundene har vurdert å anmelde Talkmore etter flere mislykkede forsøk på å oppnå kontakt med selskapet. Hun vil i likhet med mange andre Talkmore-kunder gjerne ha informasjon om dette påvirker henne.

Talkmore har nemlig ikke gått ut med noe informasjon til sine kunder, hverken til de som har blitt frastjålet personopplysningene sine eller de andre kundene.

- Vi har diskutert hvorvidt vi skal informere kundene, men foreløpig har vi ikke gått til det skrittet, sier daglig leder Pål Barth Nilsen i Talkmore til Inside Telecom.

Erkjenner feil

I forhold til anmeldelsen ser Talkmore alvorlig på feilen som har åpnet for datatyveriet, men har lite konkret informasjon å komme med.

- Jeg erkjenner at vi har hatt en systemfeil, noe vi ser alvorlig på. Utover det at vi skal være behjelpelige med all den informasjonen myndighetene måtte trenge, har jeg ingen ytterligere kommentarer, forteller Nilsen.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen