Bann deg fremover i køen

Alle som har ringt kundeservice vet hvor frustrerende og kjedelig ventetiden før man får snakke med en kundekonsulent er. Mobilen.no ringte Telenors kundeservicenummer 05000 og sjekket om det var mulig å snike i køen. Og det var det!

Hælvetes forpulte hæst...
Når vi i stedet for besvare  spørsmålet om vi er privat- eller bedriftskunde lirer av oss noen saftige og irriterte gloser blir vi satt direkte over til en kundebehandler.

Vi slipper da å fortelle den automatiske stemmemaskinen hvem vi er og hva vi er ute etter, og får heller viljen vår med en gang: vi får snakke med et menneske av kjøtt og blod.

For å være sikre på at vi ikke bare hadde hatt flaks, prøvde vi flere ganger.

Vi prøvde oss med alt fra ”faen” via ekte nordnorske bannetirader til de mer uskyldige ”banan” og ”pølse”. Med irritasjon i stemmen, var det ikke måte på hvor raskt vi fikk snakke med en kundekonsulent.

Forstår frustrasjon
Da vi så konfronterte Telenor med snikingen, fikk vi bekreftet at stemmemaskinen på 05000 faktisk kan kjenne igjen frustrasjon i stemmen til de som ringer inn.

- Den tekniske løsningen er så avansert at den kan kjenne igjen frustrasjon hos innringeren, sier informasjonssjef Anders Krokan i Telenor til mobilen.no.

Allikevel fraråder han folk å snike i køen på denne måten.

- Det kan være at du blir satt over til en kundekonsulent som ikke sitter på spesialkompetanse i det feltet du har spørsmål, forklarer Krokan.

Så her kommer det altså an på om du vil ha eksperthjelp eller om du rett og slett vil fort frem i køen. Kanskje du kommer til Telenor sine eksperter på å roe ned sinte kunder...

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen