(Bilde: Sparebank1/montasje)

Bankkunder i trøbbel etter iPhone-oppdatering

– Vi har fått over 8 000 henvendelser fra folk som ber om teknisk hjelp, sier SpareBank 1.

SpareBank 1 har 50 000 kunder som logger seg inn i nettbanken sin med mobilen. De av bankkundene som har oppgradert til nye iOS 7 på sin iPhone, har imidlertid mistet tilgangen til bankkontoene sine på grunn av en feil, melder NRK. Det har ført til store antall henvendelser til banken.

– Vi har fått over 8 000 henvendelser fra folk som ber om teknisk hjelp, sier kommunikasjonsdirektør Thor Christian Haugland i SpareBank 1 til NRK..

Ved gjentatte innloggingsforsøk blir dessuten kontoen sperret. Dette er et sikkerhetstiltak fra bankens side, men fordi iPhone-appen ikke har fungert som den skulle, har dette ført til at flere av kundene har fått sperret sine bankkontoer. Kundene bruker blant annet appen til å generere engangskoder til nettbanken.

SpareBank 1 har ifølge NRK midlertidig økt bemanningen på sitt kundesenter for å takle de mange henvendelsene.

Dersom kontoen din ikke har blitt sperret, er derimot løsningen på problemet tilsynelatende ganske enkel:

  • Slett SpareBank 1-appen på iPhone, og installer den på nytt.

Les også: Mobilbank snart mer populær enn nettbank


(Kilder: NRK)

Kommentarer (5)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen