Bang & Olufsen satser på iPhone

Den danske elektronikkprodusenten Bang & Olufsen, kjent som produsent av hjemmeunderholdning med design i ypperste klasse, har sendt ut en pressemelding der de gjør det klart at de vil satse på små lydenheter til mobiltelefoner og nettbrett som en egen kategori. Selskapet lanserte nylig høyttalersystemet BeoSound 8, som er en stereo høyttalerdokk til iPad og iPhone.

Ifølge Bang & Olufsen vil selskapet også jobbe for å komme inn i nye salgskanaler og for å øke oppmerksomheten rundt Bang & Olufsen som varemerke. Men det er lite som tyder på at Bang og Olufsen med det vil gå fra å være et selskap med fokus på luksus, til å bli produsent av billige enheter du kan kjøpe på Clas Ohlson.

- Vår kjernevirksomhet er å selge luksusløsninger med integrert lyd og bilde og tjenester gjennom vår B1-distribusjon. For å styrke kjernevirksomheten vil vi jobbe med løsninger for bilindustrien, større selskaper og med den nye produktkategorien som skal skape større kundelojalitet, sier Tue Mantoni, ny toppsjef i Bang & Olufsen. Han sier også at Bang og Olufsen ser på mulighetene for å åpne sin egen nettbutikk i løpet av året. Til den nye produktgruppen kommer også bærbare enheter som musikkspillere og hodetelefoner. De første produktene i denne kategorien skal være klare mot slutten av året, heter det i pressemeldingen.

Noen har antakelig merket seg at Bang & Olufsen også tidligere har produsert bærbare enheter, blant annet mobiltelefoner (i samarbeid med andre) og øreplugger.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen