Beveg deg lenger unna skjermen og se illusjonen. (Bilde: Audi)

Audi tester ut optisk illusjon i reklame

Budskapet sees kun når du er nærme nok.

Audis nye luksusbiler kommer med et snedig sikkerhetssystem som kan oppdage eventuelle farer i veikanten, selv når det er mørkt. Ved å benytte seg av «night vision»-teknologi, kan bilen varsle dersom en elg skulle befinne seg i nærheten, slik at kollisjon kan unngås.

For å demonstrere hvor nyttig et slikt system kan være, har de kjørt en kampanje som benytter seg av optisk illusjon. Det er først når du kommer nærme nok – akkurat som ved en elgpåkjørsel – at du ser hva annonsen prøver å si.

Manipulerer øynene dine

Det er ikke noe magisk bak annonsen, som rett og slett viser forskjellig tekst avhengig av avstanden du står på. Linsen i øyet forandrer nemlig form når du fokuserer på ulike avstander, slik at forskjellig innhold vil bli synlig på forskjellige avstander.

Annonsen er plassert på en flyplass, langs en korridor der flere tusen mennesker passerer daglig. Du kan selv prøve fenomenet ved å bevege deg langt unna og fokusere på bildet øverst i artikkelen, eller ved å se presentasjonen av reklamen i videosnutten nedenfor.

Men bilene til Audi er ikke som denne:
Sjekk bilen som har front både foran og bak
»

(Kilde: Gizmodo)

Kommentarer (7)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen