Apple tapte rettssak

Apple tapte rettssak


Hjemmesiden AppleInsider og flere journalister har spesialisert seg på å publisere rykter om nylanseringer fra Apple.

I 2005 hadde Apple et nytt, hemmelig produkt på lager, og det fikk AppleInsider nyss om, skriver ComputerSweden.

De publiserte informasjon om produktet med kodenavn Asteroid, og fikk dermed Apple på nakken.

Dels ville Steve Jobs og co få fjernet all informasjon om Asteroid fra nettet, og dels ønsket de å finne fram til lekkasjen fra eget selskap.

Det er ikke dommerne i California enige i, og gir Apple en skikkelig smekk på fingrene. De må nemlig betale rundt fire millioner kroner til selskapet som står bak AppleInsider.

- Rettens avgjørelse er en seier for journalister i alle medier, og en gigantisk oppvekker til selskaper som tror at de kan true og saksøke mediene til stillhet, sier Kasper Jade, utgiveren bak AppleInsider.com, til Macnn.com.

I forrige uke oppga Apple anken, og betalte hele beløpet til AppleInsider.

Norges beste mobilabonnement

Mai 2018

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Komplett MedioFlex+ 6GB


Jeg bruker mye data:

Chili Fri Data


Jeg er superbruker:

Chili Fri Data


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen