Apple sliter med Mobile Me

Apples nye Mobile Me-tjeneste har opplevd en lang rekke med barnesykdommer siden lanseringen i slutten av juni. Igår brøt e-postsystemet sammen igjen, og i rundt to timer slet mange med å komme inn på e-postsystemet både på Iphone og via datamaskinen, skriver Cnet. Trolig har flere brukere slitt lenger enn det også.

Push for "vanlige" folk

Mobile Me er Apples nye betalingstjeneste for Iphone- og Mac-brukere som ønsker å samle e-post, kalendersynkronisering og lagringsplass på nettet i en og samme tjeneste. Mobile Me-tjenesten synkroniseres fortløpende mellom enhetene tilkoblet, så når du legger inn noe i kalenderen på Iphone, legges dette også automatisk inn på dataen hjemme.

Problemet i går skal være lignende til det MobileMe-brukere opplevde i midten av juli, der hele systemet var nede. I går fungerte de øvrige tjenestene, og det er derfor usikkert om Apple vil stille noen som helst kompensasjon for nedetiden. Det gjorde selskapet i midten av juli, der alle berørte fikk 30 dager gratis med bruk som plaster på såret.

Refs fra sjefen selv

I forrige uke plukket flere nyhetsnettsteder opp en intern e-post fra Apple-sjef Steve Jobs, der han refser sine egne for svikt og feil i Mobile Me-tjenesten. Som resultat varslet Jobs interne omlegginger, i tillegg til at det to uker før ble opprettet en egen statusblogg som skulle informere Mobile Me-brukere om feil og problemer med tjenesten. Denne bloggen har ikke vært oppdatert siden 29. juli.

Apple har ikke kommentert gårsdagens problemer.

(Kilder: Cnet, Arstechnica)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen