(Bilde: Twitter/@learmonth)

Apple med uheldig plassering av «Air»-annonse

Ble fjernet da brukerne la merke til det.

Flymysteriet i Sørøst-Asia ser dessverre ut til å få en tragisk endelse, da malaysiske myndigheter nå har gått ut og sagt at det ikke lenger er håp om å finne de savnede fra flight MH370 i live.

Ulykken har preget alle verdens nettaviser over lengre tid nå, og New York Times er intet unntak. Uheldigvis – for Apple sin del – så skulle en annonse for deres iPad Air passe svært dårlig sammen med nettavisens hovedsak.

Fjernet etter tweeting

For med annonseteksten «se de unike måtene folk bruker iPad Air på over hele verden» plassert på undervannsbilde, sier det seg selv at det funker dårlig i kombinasjon med en sak om flyulykken. Den hadde attpåtil overskriften «Malaysiske myndigheter sier at flyet styrtet i havet».

Uheldige kombinasjoner av kommersielt og redaksjonelt innhold kan ofte få en til å trekke på smilebåndet, men i dette tilfellet er det bare trist. Det syntes også redaksjonen hos New York Times, som umiddelbart fjernet annonsen etter å ha blitt gjort oppmerksom på plasseringen.

Audi har forhåpentligvis mer hell med sin annonse:
Denne annonsen bruker optisk illusjon for å fange oppmerksomhet »

(Kilde: AdAge)

 

 

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen