Husker du Apples «PC vs Mac»-reklamer? (Bilde: Apple)

Apple vil satse knallhardt på reklame

Er 1000 mennesker nok til å lage en minneverdig reklame?

Apple er blant verdens mest kjente merkevarer. Etter mange år med reklamekampanjer, nøye planlagte markedsstrategier, ikoniske produkter og fengende reklamer er det ikke mange som aldri har hørt om Apple, og ikke vet om i hvert fall ett Apple-produkt. 

Men ifølge flere analytikere har interessen for Apple dalt de siste årene, og det er lenge siden vi har sett noen virkelig ikoniske reklamer. 

Denne trenden ønsker Apple å snu. Ifølge nettstedet Ad Age har Apple begynt å plukke navn fra de største PR-byråene i USA, og jobber med å bygge opp en enorm PR-avdeling som etter hvert vil bestå av hele 1000 ansatte. 

Ifølge Engadget vil imidlertid Apple fortsatt få hjelp av eksterne PR-byråer, blant annet TBWA/Media Arts Labs, som har laget flere av selskapets mest kjente reklamer så langt.  

Ny klassiker på vei?

Nå gjenstår det bare å se hva Apple og deres kommende PR-satsning kan få til for å snu den dalende trenden. Klarer de å engasjere like mye som de gjorde med den ikoniske 1984-reklamen, «Here's to the Crazy Ones» eller den litt nyere serien av PC vs Mac-reklamer

Det er ingen tvil om at konkurrentene tar igjen: 
Her gjør Samsung narr av iPad Air »

(Kilde: Engadget)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen