(Bilde: Interbrand)

Apple er verdens mest verdifulle merkevare

Detroniserer Coca-Cola etter 13 år.

Nylig fikk vi vite at iPhone alene tjener mer penger enn de fleste bedrifter. Ettersom iPhone utgjør halve inntektsgrunnlaget til Apple, sier det derfor seg selv at dette selskapet er stort.

Konsulentene hos Interbrand har nå kommet med årets toppliste over de mest verdifulle merkevarene, og det er kanskje ingen overraskelse at nettopp Apple troner øverst. For første gang på 13 år er brusgiganten Coca-Cola vippet av tronen, men heller ikke sølvplassen er ledig lenger – den innehar Google.

Mange teknogiganter

Apples verdi er satt til å være 98,3 milliarder dollar (590 milliarder kroner) av Interbrand. Google karer seg til andreplass med 93,3 milliarder, mens Coca-Cola er på 79,2 milliarder dollar.

Blant de andre teknogigantene innenfor topp 20 finner vi IBM på 4. plass, Microsoft på 5. plass, Samsung på 8. plass, Intel på 9. plass, Cisco på 13. plass, HP på 15. plass, Oracle på 18. plass og Amazon på 19. plass.

Se den stilige oversikten på Interbrand.com.

Frisk spådom:
– Apple går snart under »

(Kilde: Engadget)

Kommentarer (3)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen