Anmeldelse Anmeldelse: Tekken Hybrid (PS3)

Forundringspakke for Tekken-fans

Dette er en merkelig sammensetning av spill, demo og film.

[Gamer.no]: Min første tid i spillverdenen ble i all hovedsak brukt på eventyrspill som Mario Bros. og The Legend of Zelda. Da jeg fikk prøve Tekken 2 hos ei venninne ble øynene mine åpnet for en helt ny verden: slåssespill. Det ble aldri noen annen slåssespillserie enn Tekken for meg, til tross for at jeg har prøvd for eksempel Dead or Alive og Street Fighter i senere tid. Jeg kjøpte Tekken 3, og da var jeg solgt. Time etter time ble brukt på å lære seg kombinasjoner, triks og få med seg historiene til de enkelte figurene som var med i King of the Iron Fist-turneringen.

Tre godsaker i pakken

Tekken Hybrid er en aldri så liten trio av godsaker for Tekken-fans. Først og fremst består det av Tekken Tag Tournament HD. Dette er spillet vi kjenner fra 2000, men i en ny og penere utgave. I tillegg får vi en liten forsmak på det neste spillet i Tekken Tag-serien med Tekken Tag Tournament 2: Prologue. Det siste i pakka er Tekken: Blood Vengeance, en animert langfilm som kan ses i 3D om man har muligheten til det.

For folk som er fans av andre lignende spillserier sees Tekken på som spill for nybegynnere på grunn av at du kan komme unna med å trykke vilt på ulike knapper uten å måtte bruke mye tid på å sette deg inn i det. Jeg kan erfaringsmessig si at som middels god i Tekken blir jeg lett rundjult av folk som er virkelig gode, men av og til kan jeg glimte til og vinne. Derfor syns jeg at spillet har noe å by på både for erfarne veteraner og nybegynnere som er ute etter litt god underholdning innimellom. Noen vil nok bli skuffet over at utviklerne ikke har inkludert en nettspillingsmodus, men det er likevel mye god underholdning å hente her, selv om du ikke får spilt det på nett.

Ti år gammelt spill

Tekken Hybrid er en litt merkelig sammensetning av spill, demo og film. Det har ikke blitt gjort noen merkbare endringer med Tekken Tag Tournament HD annet enn på utseendet. Det ser likevel noe datert ut, mest på grunn av at bakgrunnene føles livløse og flate. Spillbarheten føles derimot konkurransedyktig sammenlignet med rivalene, til tross for at spillet er over ti år gammelt.

Tekken Tag Tournament 2: Prologue gir en lovende forsmak på hva vi kan vente oss som neste spill i Tekken-serien. Vakker grafikk, god spillbarhet og noen nye ting som Tag Assault og kombinasjonsmuligheter gjør demoen interessant i en begrenset periode. Utviklerne kunne likevel gitt tilgang til noen flere figurer for å gi demoen lengre levetid.

Filmen i pakka blir som en slags bonus, men for spesielt interesserte. Animasjonen ser veldig bra ut, men historien er veldig tynn og er nok ikke interessant annet enn for de som er fans av serien. Tekken Hybrid er en interessant sammensetning av spill, demo og film, som var moro for en gammel Tekken-fan som meg. I lys av det tror jeg nok at dette i hovedsak er en pakke som passer for å underholde fans mens de venter på Tekken Tag Tournament 2.

Tekken Hybrid kom utelukkende til PlayStation 3, den 23. november.

Dom PS3: 7/10 GODT

Les hele anmeldelsen av Tekken Hybrid på Gamer.no »