Anmeldelse: Back to the Future Episode 2 (PC)

Joachim Froholt

Den andre episoden av Back to the Future: The Game fortsetter i samme stil som den første. Det vil si at vi får et par underholdende timer med nye eventyr for Doc og Marty, som inkluderer massevis av humor, artige dialoger og fantasifulle situasjoner. Det vi ikke får er intrikate og interessante nøtter som gir noen som helst form for tilfredsstillelse når de løses, og det er nettopp det som er det største ankepunktet mitt med denne episoden.

Les hele anmeldelsen på Gamer.no

Litt for enkelt

Det virker nemlig som Telltale er livredde for å lage noe som kan virke vanskelig for folk som ikke har erfaring med eventyrspill, og det er for så vidt et forståelig mål. Problemet er bare at ved å ta bort alle utfordringene tar de også bort gleden over å overkomme disse utfordringene, og det er jo nettopp det som er en av sjangerens grunnpillarer. Jo lavere de legger lista, jo mindre interessante blir spillene deres for de av oss som faktisk liker denne sjangeren.

En fargerik gjeng

Get Tannen klarer likevel å holde interessen oppe, etter som det fotsatt byr på mye underholdning. Det skjer stadig noe nytt og uventet, og selv om figurene i spillet ikke har tidenes dypeste personligheter, er de en fargerik og underholdende gjeng som det ikke er vanskelig å lære seg å like.

Grei underholdning

Episoden er med andre ord helt grei underholdning. Du vil neppe angre på at du lastet den ned, men du vil heller ikke sitte med en følelse av å ha opplevd noe stort når den er ferdig. Samtidig er det vanskelig å føle at serien ikke har tatt et steg tilbake fra originalepisoden, i stedet for å det skrittet fremover som hadde vært nødvendig for å sørge for at Back to the Future: The Game kunne konkurrere med det beste sjangeren har å by på.

Det nye Back to the Future-spillet er delt opp i fem episoder, og kjøpes i nettbutikken til Telltale.

Les hele anmeldelsen på Gamer.no