Amobil griller kundeservice: Del 10

Hver helg i hele sommer vil vi ringe kundeservicen til syv norske mobiloperatører og stille typiske spørsmål kunder kan ha. Det beste svaret hver uke blir premiert med et smilefjes, mens det dårligste svaret får et tilsvarende surt fjes.

På onsdag sendte vi en e-post til operatørene, for å sjekke responstiden hos de forskjellige. Denne uken er det altså ikke selve svaret på spørsmålet vårt som er det viktigste, men hvor lang tid kundeservice har brukt på å sende oss en tilbakemelding.

Ukens spørsmål: Jeg har i dag Combitel Student som mobilabonnement,
og lurte på om dere har noen studenttilbud? Isåfall, hvordan er prisene i forhold til Combitel sine?

Operatør Svar Amobils kommentar

Etter et døgn:

Hei, og takk for henvendelsen.

Det er riktig at vi har en slik StudentFordel:

StudentFordel er et tilbud hvor studenter får 60 ringeminutter ekstra
i måneden på abonnementstypene djuice zero og Telenor Superminutt.

StudentFordel kan bestilles hele året. StudentFordel opphører 31.juli
hvert år og må da bestilles på nytt.
StudentFordel registreres på studentens eget abonnement. Studenten
kan ha flere abonnement med fordel, men ikke flere fordeler pr
abonnement. Før fordelen kan bestilles må studenten :

Ha eller bestille djuice zero eller Superminutt
Være under 33 år og eie abonnementet selv.
Ha et gyldig studentbevis for inneværende semester som skal fremvises
hos en av ca 200 utvalgte forhandlerne. Kontakt oss gjerne på 09000
for å få en oversikt over dette.

Vi ønsker deg en riktig fin dag!

Hyggelig og informativt svar, og vi måtte ikke vente lenger enn et døgn.

Ikke svar

Tre døgn burde være nok til å gi et svar på et forholdsvis enkelt spørsmål.

*NB! NetCom hevder at forespørselen ble besvart dagen etter, så teknisk svikt er sannsynligvis årsaken til at vi ikke har mottatt noe svar her.

Ikke svar

Heller ikke Chess har svart på henvendelsen vår etter tre dager.

NB! Flere lesere har gjort oss oppmerksom på at Chess sin e-post-support var nede da vi gjennomførte testen, noe operatøren også har opplyst om på hjemmesidene sine. Vi har derfor fjernet det sure fjeset som opprinnelig var her.

Etter to døgn:

Pr.dags dato så har vi desverre ingen student tilbud på abonnement hos Tele 2.

Har du flere spørsmål kan du svare på denne mailen, eller ta kontakt med
kundeservice på telefon 02000.

Ha en fortsatt fin dag.

Ikke noe studenttilbud, og en svartid på to døgn.

Etter to døgn:

Hei.

Vi har ingen spesialtilbud for studenter, men føler meg allikevel ganske sikker på at One Call faktura er billigere enn det Combitel kan tilby. Ta en titt på nettsidene våre under One Call faktura som mobilabonnementet vårt heter.

Greit svar, som også kom etter to døgn.

Etter et døgn:

Hei.
Vi har ikke noe studenttilbud.
Du kan finne våre priser på www.ipea.no
Skulle det være noe mer er det bare å ta kontakt med kundeservice.

Dessverre ikke noe studenttilbud her, men responsen var ikke på mer enn ett døgn, noe som er forholdsvis bra.

Etter et par timer:

Vi har et tilbud til alle studenter!
Abonnementet KillBill Student har en årsavgift på 399 per år.

Hver eneste mnd får du 500 minutter med gratis ringetid til alle norske
telefoner. I tillegg får du også 1000 gratis SMS meldinger hver mnd.

Abonnementet har INGEN mnd avgift, etableringsavgift eller bindingstid!

Du kan bestille på www.studentkortet.no som er vår samarbeidspartner ovenfor
studenter!

Ta gjerne kontakt igjen dersom du skulle ha andre spørsmål!

Vi ønsker deg lykke til med studietiden!

Hyggelig svar, som også var det raskeste. Her fikk vi respons allerede i løpet av et par timer.

 

Nutel er den soleklart beste denne uken, med et informativt og langt svar, som i tillegg kom etter bare et par timer. Slik skal det gjøres!

Telenor og IPEA var også rimelig kjapt ute, med en responstid på et døgn, mens One Call og Tele 2 trengte to dager på å svare.

NetCom har fremdeles ikke kommet med et svar, selv om det nå har gått tre fulle døgn siden vi sendte e-post til kundeservice. NetCom mener imidlertid å ha sendt et svar, så problemet kan skyldes teknisk svikt.

Chess svarte heller ikke på henvendelsen vår, og vi gav i utgangspunktet et surt fjes også her. Etter å ha blitt gjort oppmerksom på at Chess sin e-post-support var nede de dagene vi gjennomførte testen, noe operatøren også opplyser om på hjemmesidene sine, har vi fjernet det sure fjeset her.

* Det er forskjellige grunner til at vi har valgt ut akkurat disse sju operatørene. Telenor, NetCom, Chess og Tele2 er valgt fordi de sitter på de største kundemassene. One Call, Ipea og Nutel er valgt fordi de for tiden er de billigste småoperatørene på Telepriser.no.

** Dette er ingen vitenskapelig test, og vi vil advare mot å trekke noen slutninger om operatørenes kundeservice ut fra enkeltoppringninger. Vi håper allikevel at flerfoldige uker med spørsmål etterhvert vil tegne et bilde over hvor kunnskapsrike operatørenes kundebehandlere er. Vi ønsker også at denne artikkelserien skal hjelpe til å kvalitetssikre kundeservicen, og holde mobiloperatørene på tå hev gjennom sommeren.

Er det noe DU ville spurt kundeservice om? Tips oss!

 

Les også de tidligere svarene vi har fått:

Uke #1: Hva er HSDPA?

Uke #2: Hvem har best dekning av Telenor og NetCom?

Uke #3: Jeg er blitt fortalt at det går an å bruke mobiltelefonen til å surfe på bredbånd hjemme, hvordan gjør jeg det?

Uke #4: Jeg reiser til Tokyo neste uke. Kan jeg bruke telefonen min der?

Uke #5 Hva er forskjellen på internettsider som starter med www og wap?

Uke #6 Jeg har en kompis som prøver å ringe meg med videoanrop fra Finnmarksvidda, men han får det ikke til. Hva kan være årsaken?

Uke #7 Jeg har kjøpt en iPhone, men den ser ikke ut til å fungere her i Norge. Hva er galt?

Uke #8 Jeg har Smarttalk-abonnement fra NetCom, og synes det er for dyrt. Hvilket abonnement bør jeg ha for å ringe så billig som mulig?

Uke #9 Jeg har en mobiltelefon som er låst til en operatør som bruker samme nett som dere. Da kan jeg bruke den med abonnement fra dere, ikke sant?

Kommentarer (15)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen