Amerikanske mobiloperatører for dårlige

Godt under halvparten (45 prosent) av de spurte amerikanerne sier de har lite eller ingen ting å utsette på mobiloperatøren de bruker. Leder for den amerikanske versjonen av Forbrukerrapporten, Jim Guest, sier det er få ting som skårer så dårlig på forbrukerundersøkelser som mobiltjenester. – Mobiltjenester ligger jevnt med kabel-TV når det gjelder kundetilfredshet, sier Guest.

Lik vare
En av årsakene til misnøyen skal være at kundene primært er interessert i taletrafikk, som er samme vare uavhengig av hvem du kjøper den fra. Men operatørene forsøker å skille seg ut i mengden, og kommer med stadig nye tilbud om ekstratjenester som spill og ringetoner.

Den amerikanske forbrukerorganisasjonen oppfordrer teleoperatørene til å konsentrere seg mindre om fancy saker som kameramobiler, for heller å jobbe med å bedre taletjenestene.

Verizon og T-Mobile kom best ut av undersøkelsen, mens Cingular havnet på bunnen.

Norges beste mobilabonnement

Januar 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen