Amentio-navnet lever videre

Gjennoppstår etter konkursen forrige uke, med ny eier.

Bare fem dager etter at vi skrev artikkelen om at både Amentio og Datakjeden gikk konkurs, er nå Amentio tilbake. Domenene til både Amentio og Datakjeden har nemlig blitt kjøpt opp av de norske selskapet Webhandel, som står bak sider som Mamoz.no og Deal.no.

Ikke kundeansvar

Amentio vil nå fortsette å ha sitt eget domene, og fremstå som et eget nettsted. Datakjeden vil forsvinne, og Datakjeden.no viderekobler deg direkte til Amentios nettsider. Det er likevel viktig å merke seg at selv om Amentio-navnet er det samme som før, er det ikke samme selskap.

– Vi har ikke kundeansvar for tidligere kunder av Amentio, vi har bare kjøpt opp domenenavnet. Når det er sagt så har vi en egen ansatt som vil ta seg av kundehenvendelser fra tidligere Amentio-brukere, og hjelpe dem med å få kontakt med de riktige instansene. Hvis det for eksempel gjelder problem med et produkt vil vi henvise dem til produsenten, og hvis penger har blitt trukket fra kontoen uten at de har fått et produkt, vil vi henvise dem til banken deres, forteller Webhandel-sjefen Carl Christian Strømberg til Hardware.no.

Dette blir forklart på kontakt-siden til Amentio, hvor de lenker til en liste over produsenter og steg-for-steg-liste for hvordan du kan få kontakt med produsentene.

Snevrer inn produktsortimentet

Dette er ikke første gang Amentio-navnet har vært i hardt vær. For omtrent et år siden ble selskapet begjært konkurs av Skatt Midt-Norge, før det løste seg, og selskapet fikk leve videre. Nå blir driften tatt over av Webhandel, som vil gjøre sortimentet mindre og mer kompakt, for å klargjøre for brukere hva de selger:

– Vi vil drive Amentio som de ble gjort i dens storhetstid, med fokus på billig frakt, ingen gebyrer og en kompakt varesortiment. Dette har vi lært fra flere av våre andre nettsteder. Så fort vi utvider sortimentet for mye og prøver å favne for bredt, går omsetningene ned. På Mamoz.no så vi en kjempevekst da vi snevret inn sortimentet og fokuserte på rent data- og gamer-produkter, forteller Strømberg. Det samme skal nå skje med Amentio, som skal fokusere på dataprodukter.

Dermed er Amentio offisielt oppe igjen. Strømberg forteller at så fort ting roet seg litt ned, vil de sende ut en e-post til alle Amentio-kunder for å forklare hva som har skjedd.

– Denne e-posten ligger allerede klar. Vi må bare få avklart det formelle rundt kundelistene og varelageret til Amentio, som vi fortsatt er i diskusjon med konkursboet om. Så fort dette er på plass vil vi redegjøre for hva som har skjedd, avslutter Strømberg.

Kommentarer (54)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen