Alvorlig feil i flere Symantec-produkter

Symantec har innrømmet at det er funnet fire alvorlig feil i klient-produktene deres. Dette gjelder produkter for både bedrifter (corporate) og hjemmebrukere (consumer).

Feilene er blitt oppdaget av eEye Digital Security, har å gjøre med en bestemt fil, nemlig SYMDNS.SYS.

Følgende produkter er berørt:

  • Symantec Client Firewall versions 5.0.0 til 5.1.1
  • Symantec Client Security 1.0.0, 1.1.0 og 2.0.0
  • Norton AntiSpam 2004
  • Norton Internet Security 2002 til 2004
  • Norton Internet Security Professional Edition 2002 til 2004

DNS er en av funksjonene som skal være påvirket av denne feilen. Et ondsnitte svar på DNS-forespørsel, kan forårsake problemer i programmet. Det er også være problemer med behandling av svar fra NetBIOS-navnetjenesten som kan gjøre det mulig å kjøre en vilkårlig og potensielt ondsinnet kode.

Fiks problemet
Bruk LiveUpdate til å laste ned nyeste oppdateringer for programmet.

LiveUpdate-problem?
Hvis ikke LiveUpdate kan ikke hente katalogfilen over tilgjengelige oppdateringer for Symantec-produkter og komponenter, prøv å fornye LiveUpdate via nettsiden symantec.no. Hjelper ikke dette, kan du prøve å kontakte Symantec service og support.

(Kilder: eweek.com, eeye.com )

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen