Aldri mer tomt kort

Dagene da man måtte passe på hvor mye penger det var igjen å snakke for er talte, dette hvis du er kunde hos de rette selskapene. Når det begynner å bli tomt for penger på kortet vil kontoen automatisk bli fylt opp igjen. Dermed slipper man å bekymre seg over om man kan fullføre samtalen man er i gang med.

En ny trend
TalkMore er et av de første teleselskapene som har lansert autopåfyll på nettbaserte abonnementene. Forhåndsbetalte, internettbaserte mobilabonnement har hatt en formidabel økning siden lanseringen i mai 2004. Autopåfyll er en tjeneste mange har ventet på og som kan bli et stort konkurransefortrinn for de selskapene som kommer til å tilby dette.

- Automatisering av betalingsprosessen har vært et ønske fra våre kunder siden TalkMore som første mobiloperatør i Norge lanserte forhåndsbetalt, internettbasert mobilabonnement i mai 2004, sier markedsdirektør Morten Ove Nilssen i TalkMore

Med autopåfyll aktivert vil kundens ringekonto automatisk bli fylt opp til den ønskede saldo når saldoen faller under 50 kroner. Autopåfyll kan i dag benyttes med Visa eller Mastercard/Eurocard. Tjenesten krever egen avtale og bestilles av kunden selv på ”mine sider” hos TalkMore.

Med Autopåfyll er kunden sikret at de alltid har positiv ringesaldo og slipper å tenke på å fylle opp ringekontoen sin. Den største innvendingen fra kunder har vært at det kan virke litt masete å måtte holde ringekontoen i pluss for å kunne bruke mobilabonnementet. Dette har fungert godt for de som ikke bruker telefonen så mye, men for de som bruker telefonen mye har det ikke vært særlig gunstig å benytte seg av denne typen abonnement.

Vi spør oss allikevel om ikke litt av poenget med et forhåndsbetalt abonnement forsvinner når man innfører autopåfyll. En stor del av kundegruppen har tross alt valgt denne abonnementstypen på grunn av at det blir lettere å holde kontroll over forbruket. Denne kontrollen har man i langt mindre grad når ringesaldoen fyller seg opp helt automatisk - på bekostning av bankkontoen. Det spørs også om det ikke hadde vært like greit å velge et vanlig abonnement.

TalkMore er ikke alene om å tilby autopåfyll. Tele2 har nemlig også kommet med samme tjeneste. Denne fungerer på samme måtte som med TalkMore. Man går bare på ”mine sider” hos Tele2 og aktiverer denne tjenesten. Med Tele2 sitt autopåfyll system kan man velge mellom å fylle på kortet når saldoen blir lav eller på valgte datoer.

Kunden kan når som helst avslutte autopåfyllingstjenesten, samt endre hvilket kort man skal betale med. Autopåfyll er aktiv til kunden selv avslutter tjenesten.

Norges beste mobilabonnement

August 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Chili Medium 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen