Aggressiv trådløs strategi fra IBM

Trådløse nett blir stadig mer utbredt. Utviklingen går fremover både på hjemmefronten, i bedriftsmarkedet og på offentlig plan. Mange steder har det blitt en naturlig del av hverdagen å ha internettaksess på toget, flyplasser eller bensinstasjoner.

IBM søker å selge sine WiMax- og WiFi-produkter gjennom forhandlere og synes å ha satt i gang en aggressiv strategi for å komme i fremste rekke. Selskapet ønsker også å spille en rolle i utviklingen av nye tjenester som VoIP for trådløse nett.

Naturlig nok er det storkundene som gis størst fokus. Strategien rettes derfor mot offentlig etat i byer, sykehus, skoler og privateide bedrifter av en viss størrelse. På listen over IBM sine partnere finner vi blant annet Cisco, Intel og Lucent.

(Kilde: Cnet, IBM)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen