8 av 10 er fornøyde med operatøren sin

Blide mobilkunder

Flere er fornøyde i år enn i fjor (Foto: Istockphoto)
Flere er fornøyde i år enn i fjor (Foto: Istockphoto)

I fjor var landets tilbydere av telefoni- og internettjenester i søkelyset til Forbrukerombudet på grunn av mange klager på dårlig kundeservice.

Nå kan det se ut som om tele- og internettbransjen faktisk har skjerpet seg. Post- og teletilsynet opplyser nemlig at antallet henvendelser i forbindelse med telefoni og internett har gått ned med 20 prosent sammenliknet med i fjor, skriver Digi.no.

En undersøkelse gjort av MMI viser at 8 av 10 spurte i dag er fornøyd med mobilselskapet sitt.

7 av 10 mener føler også at de får god behandling når de ringer kundeservice hos operatøren sin.

Av de spurte hadde 55 prosent hatt kontakt med kundeservice i løpet av det siste året.

- Har tatt seg sammen
Sjef i Post-og teletilsynet, Willy Jensen, mener dette tyder på at tilbyderne har skjerpet seg.

– Det er åpenbart at telebransjen har tatt seg sammen, sier han til Digi.no

Den samme undersøkelsen viser imidlertid at nesten halvparten av landets mobilkunder sliter med å sammenlikne alle operatørenes priser og vilkår. Hele 45 prosent har i følge Digi.no svart at de synes det er håpløst å bruke Telepriser.no.

Les også vår kommentar om hvordan du bør bruke Telepriser.no >>

(Kilder: Digi.no)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen