57 prosent mener smarttelefonen er treig

Rundt 57 prosent av smarttelefonbrukere er skuffet over hastigheten på telefonen sin. Det viser en undersøkelse gjort av det amerikanske selskapet Fanfare.

Mange smarttelefoneiere skal være plaget med kompatibilitetsproblemer og at telefonen krasjer eller fryser. Problemer med forskjellige applikasjoner skal også være vanlig, så vel som at brukerne hadde problemer med å strømme media, surfe på nettet og bruke applikasjoner for sosiale nettverk.

Kan være nettverkets feil

55 prosent av de spurte visste ikke om det var telefonen eller nettverket som skapte problemer, og 53 prosent skyldte derfor instinktivt på produsenten og rettet misnøyen mot telefonen.

Sannsynligheten var høy for at 58 prosent av de spurte ville kringkaste sin misnøye gjennom sosiale medier som Facebook eller Twitter mens 57 prosent sannsynligvis ville uttrykke sin misnøye til venner og familie.

Fanfare sier også at 76 prosent av potensielle kjøpere lar seg påvirke av det venner og familie sier om telefoner, og 64 prosent lar seg påvirke av hva andre mener gjennom sosiale medier.

Kan skape problemer

Fanfare mener dette kan skape problemer for mobilprodusentene, som automatisk får skylden selv når feilene skyldes helt andre ting som problemer i nettverket.

Undersøkelsen er bare basert på 155 tilfeldige smarttelefonbrukere, noe som må sies å være et beskjedent antall.

(Kilder: Eweekeurope.co.uk, brighthand.com)

Kommentarer (34)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen