3DMark05 rett rundt hjørnet

Tidligere i år røpet Futuremark at 2005-versjonen av 3DMark ville benytte en helt ny type 3D-motor sammenlignet med fjorårets versjon. I tillegg bruker programmet en ny teknikk som dynamisk bygger HLSL shaders i samsvar med hvilken type hardware man kjører.

Pixel- og Vertex Shader 3.0 støttes selvsagt av den nye versjonen, som ifølge The Inquirer sies å være rett rundt hjørnet. Selskapet har foreløpig ikke kommet med noen offisiell uttalelse vedrørende den nye versjonen.

Den evige krangelen om hva som egentlig er "ekte" ytelse vil helt sikkert også komme med 3DMark05. For omtrent ett år siden var det stor uenighet om Nvidia sine ForceWare-drivere. Resultatet ble en "patch" til 3DMark03, noe som i verste fall skal ha ført til 15 prosent ytelsesforbedring før og etter installasjon.

De fleste grafikkleverandørene har gjennom tiden blitt beskyldt for å legge inn applikasjonsspesifikke optimaliseringer for ulike typer benchmarksoftware - eksempelvis XGI Technology: XGI-drivere optimaliseres for benchmarksoftware?

 

(Kilder: The Inquirer, X-bit labs)

Kommentarer (64)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen