100 000 kunder til One Call

Antallet norske mobilabonnenter stiger jevnt, men svært mange operatører taper kunder. Én operatør skiller seg ut: One Call vil ved slutten av måneden ha fått 100 000 nye kunder siden årsskiftet. Det skriver nettmagasinet Inside Telecom (krever abonnement).

Thomas Sandaker (Foto: One Call)
Thomas Sandaker (Foto: One Call)

Stor vekst

– Innen denne måneden er omme, har vi passert 100.000 nye kunder så langt i år, sier markedsdirektør Thomas Sandaker til Inside Telecom.

Ifølge tall fra Post- og Teletilsynet bytter i underkant av 60 000 kunder operatør hver måned. Selv om mange av disse er brukere som bytter til One Call, bruker nok mange One Call som reserveløsning i tillegg til det vanlige abonnementet. Tung reklamering for selskapets abonnement på TV og i andre medier har også trolig bidratt til rekordøkningen i antall brukere.

– Ingen voksesmerter

Ifølge Sandaker er det viktig for operatøren å bygge seg opp en solid kundemasse, og innrømmer samtidig at inntektene kommer vel så mye i form av terminering som av samtaletrafikk. Men voksesmerter og påstander om mangel på levedyktighet avvises kontant.

– Visst er det dyrt med ikke-lønnsom kundevekst, for all del. Men jeg vil gjerne presisere at vi aldri har opplevd billigere kundevekst enn vi gjør nå, sier Sandaker til Inside Telecom.

(Kilder: Inside Telecom)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen