- Vi er Robin Hood

Dette er vilkårene:

Etablering: 0 kr
Depositum: 999 kr
Fast avgift: 5 999 kr/år el. 599 kr/mnd
Mobil: 0 kr
Fasttelefon: 0 kr
Videosamtale: 2,79 kr (99 øre i oppstart)
SMS og MMS: 0 kr
3G/GPRS: 14,99 kr/MB

Dette er vilkårene:

Etablering: 0 kr
Depositum: 999 kr
Fast avgift: 5 999 kr/år el. 599 kr/mnd
Mobil: 0 kr
Fasttelefon: 0 kr
Videosamtale: 2,79 kr (99 øre i oppstart)
SMS og MMS: 0 kr
3G/GPRS: 14,99 kr/MB

Mens to andre operatører hvis-navn-ikke-skal-nevnes kjemper om å tilby flest gratis ringeminutter, åpner den lille operatøren Nutel ringekranen fullstendig. Med deres Kill Bill-abonnement ringer du nemlig så mye du kan for 600 kroner måneden.

Etter en rolig oppstart i mai, er abonnementet nå tilgjengelig for alle som ønsker det.

Dermed er Kill Bill det første abonnementet her til lands med fast pristak - der du mot en fast månedsavgift bruker telefonen ubegrenset.

Siri Wormdahl - Salgs- og Markedssjef i Nutel (Foto: Nutel)
Siri Wormdahl - Salgs- og Markedssjef i Nutel (Foto: Nutel)

Oversiktlig
Er du ute etter oversiktlighet på telefonregningen er Kill Bill verdt en titt. Du betaler en månedsavgiften på 599 kroner i måneden, pluss et depositum den første måneden på 999 kroner. Dette får du til gjengjeld tilbake den dagen du sier opp abonenementet.

Alternativt kan du også velge å betale for hele året i én sleng. Da koster det 5 999 kroner, og gir deg 12 måneder med gratis telefon, som betyr en rabatt i forhold til vanlig pris på 1200 kroner. Og da behøver du bare forholde deg til en regning. Eller?

- For at folk skal ha full kontroll, så sender vi ut én regning i måneden. Selv om folk bruker mest SMS og vanlig ringing, så bruker man 800-nummer, nettleser og ringer til utlandet i blant, og dette kommer i tillegg, sier Siri Wormdahl, gründer for Nutel med stillingen Salgs- og Markedsdirektør, til Amobil.

I likhet med andre operatører tar Nutel seg betalt for å bringe nyheter og annet av datatrafikk til telefonen din. Med en MB-pris på 14,99 kroner koster det raskt noen hundrelapper i måneden i datatrafikk om du bruker WAP eller surfer på nettet via telefonen.

Reklamefinansiert
I tillegg er abonnementet reklamefinansiert. Wormdahl bedyrer at dette skal være til minst mulig bry for kunden.

- Vi er veldig bevisst på at dette er noe folk faktisk vil ha. Derfor er vi nøye på at vi ikke overøser folk med reklame, men heller har en kjapp reklamesnutt istedetfor ventetone, MMS med et godt tilbud eller klikk-annonser. Dessuten har vi ikke bindingstid, slik at de som er misfornøyd skal kunne bytte når de vil.

Wormdahl viser til at Nutel registrerer alder på bruker ved kjøp av abonnement, slik at 20- og 50-åringer mottar kun relevant reklame.

Hva med barn? Det er jo forbudt å drive målrettet reklame mot barn ifølge reklamelovgivningen.

- Vi er veldig klar på at det per dags dato kun er personer over 18 år som kan bruke Kill Bill. Ved inngåelse vil brukeren skrive under på at han eller hun er over 18 år, slik at vi ikke formidler reklame til noen som er yngre enn dette, sier Wormdahl til Amobil.

- Vi driver ikke veldedighet
Andre aktører media har vært i kontakt med har langt på vei vært negativ til Nutels nye abonnement. Wormdahl derimot har tro på reklameløsningen, og har lite til overs for andre aktører som sår tvil om Kill Bill vil kunne tjene penger på sitt Kill Bill-abonnement.

- Det som avgjør er jo hvordan annonsørene tar oss imot, og om de er interessert. Jeg mener det er mange likhetstegn mellom dette og internettannonsering, der du begge steder kan nå frem til veldig spesifikke målgrupper. Og som kjent så har jo internettreklame tatt helt av.

Wormdahl etterlyser heller en debatt om andre operatørers ressursbruk, og mener de heller burde gjøre som Nutel - sette pengene inn på bedre abonnementsløsninger for kundene sine.

- Vi bombarderes jo med dyr reklame fra de store operatørene. Hvorfor kan ikke de heller bruke pengene på bedre produkter og mer nysatsning, enn å bruke mange millioner på masse reklame? Vi i Nutel har ikke penger til et slikt reklameløp, fordi vi heller satser på kundene.

Men dere tjener penger på dette, eller er dere bare de snille oppi det hele?

- Vi driver ikke veldedighet, men tilbyr kundene våre et oversiktlig abonnement uten binding. Vårt mål er å forenkle den mobile hverdagen til kundene, og det har vi klart. Og om det er å være Robin Hood så får det heller være.

(Kilde: VG Nett, Digi, Nutel)

Norges beste mobilabonnement

August 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Chili Medium 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen