- Telenors slagord er innholdsløst

Alternativ tekst mangler

Både Telenor og Netcom satser hardt på TV-reklame for tiden. Og Netcom sjenerer seg ikke for å si hva de synes om konkurrentens slagord, "Vi snakkes!".

- Uforpliktende og innholdsløst, er i følge e24 ord som dukker opp i hodet til Netcoms informasjonssjef, Guri Wormdahl, når hun smaker på slagordet.

- Vi snakkes, er noe jeg sier på slutten av en telefonsamtale når jeg ikke har noe annet å si, forteller Wormdahl til Amobil, og understreker at det ikke på noen måte er noe uvennskap mellom Netcom og Telenor.

- Må leve opp til slagordet sitt
Hun mener at man ikke bare kan lire av seg slagord som ikke betyr noe spesielt for folk, og at man må ha et slagord man klarer å leve opp til, og viser til Telenors avdeling for kundeservice.

- Hvis "vi snakkes", så hadde det jo vært greit å komme gjennom på kundeservicen i hvertfall, sier hun.

Netcom selv har gått bort i fra sitt gamle slagord, "Fremtiden er trådløs", og har i dag ikke noe eget slagord. Men et par setninger på slutten av operatørens nye reklamefilmer, skal gi en pekepinn på Netcoms kundepolitikk: "I 13 år har vi hørt hva du vil ha. Hva trenger du i morgen?".

- Det handler om å lytte til kundene, mener Wormdahl.

Ikke misfornøyd
Telenor på sin side, er slett ikke misfornøyd med slagordet sitt og den nye reklamekampanjen sin.

- Vi har en skyhøy liking på denne kampanjen, 51 prosent svarer at de liker denne reklamen bedre enn andre reklamer, for NetComs kampanje svarte 35 prosent det samme, sier Telenors markedsdirektør, Runar Pahr Andresen, til e24.

Han forteller at selskapets slagord handler om kommunikasjon mellom mennesker, og har vanskelig for å se hvordan dette kan være innholdsløst.

(Kilder: e24.no)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen