– NAV er dårlig på nett

Selskapet Netlife Research har analysert norske nettsider, og har nylig presentert det de mener er de beste og dårligste norske nettsidene.

De viktigste kriteriene for en god nettside, ifølge Netlife Research, er brukervennlighet og fokus på kjerneområdene for den aktuelle nettsiden.

Dårlige nettsider

Under webdagene på Lillestrøm ble analysen presentert, og der ble NAV trukket frem som et dårlig eksempel. Netlife Research mener at NAV fokuserer for mye på nyheter, og for lite på kjerneområdet for sluttbrukerne.

Også bedrifter som Fokus Bank, IF, Nordea og Oslo kommune får ris av Netlife Research for sine nettsider. Disse nettsidene fokusere for mye på informasjon som den aktuelle kunden ikke er interessert i, mener Netlife Research.

Gode nettsider

Netlife Research trekker frem følgende nettsider som gode eksempler fordi sidene fokuserer på det kunden vil ha: NSB, Finansportalen og Storebrand.

(Kilder: Digi.no og Iallenkelhet.no)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen