- LG og Samsung må senke prisene

Alternativ tekst mangler

Både Nokia, Motorola og Sony Ericsson blir stadig større. Nå mener bransjeanalytikeren Bengt Nordström at Samsung og LG må stikke fingereren i jorda for å overleve.

I følge Nordström må både Samsung og LG tenke annerledes enn i dag. Enten må de to produsentene senke prisene på telefonene sine, eller være tidligere ute med ny teknologi, forteller han Mobil.se.

Motorola har gjort stor suksess med sine slanke Razr-telefoner, og Sony Ericsson like så med sine Walkman-mobiler.

- Må skille seg ut
Skal Samsung og LG ha håp om å oppnå en liknende suksess, må de skille seg ut fra mengden, mener Nordström. I tillegg har de ikke gjort særlig vellykkede forsøk på å skaffe et merkenavn, mener han.

Nordström får støtte av analytikeren Neil Mawston. - De to siste trendene innen GSM er supertynne telefoner og smarttelefoner. Samsung har ikke lykkes med noen av trendene, og har ikke råd til å mislykkes med neste trend, sier han til Reuters.

Mawston er også enig i at de to koreanske produsentene enten må bli raskere på pletten når det gjelder trender, eller forenkle telefonene sine og selge i større volum til lavere pris.

(Kilder: Mobil.se)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen