- Innfører snikavgift

Alternativ tekst mangler

Tele2- og Halebop-kunder blir rammet av en smugøkning av ringeprisen, skriver Aftonbladet. De svenske selskapene har nå begynt å ta betalt pr minutt i stedet for pr sekund.

Om kundene til selskapene ringer i ett minutt og ett sekund, blir de uansett fakturert for to minutter. Dermed tvinges kunden til å betale for mer enn det hun faktisk ringer for. Peter Ekstedt i Post- och Telestyrelsen er ikke imponert.

- Det er en skjult avgift. Minuttprisen er det lett for forbrukern å tenke på og forholde seg til, den er vi vant med. Debiteringsintervallet derimot er vanskelig å få oversikt over. Det er ikke bra. Det er viktig at forbrukerne får øynene opp for det her, sier Ekstedt til Aftonbladet.

Fra februar kommer en av sveriges aller største operatører, Tele2, som også opererer i Norge, til å innføre minuttdebitering for alle sine kontantkortkunder.

- Vi har 3,5 millioner kunder i Sverige, mange av dem har kontantkort. Vi gjør denne forandringen slik at det skal bli tydligere for våre kunder hva en samtale koster, sier Kristina Emring Klang, pressesjef i Tele2.

Tele2 senker nemlig også minuttprisen på sine kontantkort, og Klang mener det da blir billigere for de fleste, og dyrere for noen.

Endringen gjelder kun Tele2s svenske kunder.

(Kilder: Aftonbladet.no)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen