– Hvorfor er det svindyrt å bruke internett?

Tele2-sjef Haakon Dyrnes svarer på dine spørsmål.
Tele2-sjef Haakon Dyrnes svarer på dine spørsmål.

Tele2-sjef Haakon Dyrnes svarte i dag på Amobil-lesernes spørsmål, som grillet ham på alt fra datatrafikk til oppstartsavgift og kundeservice.

Under kan du lese hva Dyrnes svarte i nettmøtet.

Det er nå stengt for innsending av nye spørsmål.

  1. Fremgang

    Spørsmål fra Anders:

    Var det vanskelig og å gjøre suksess ? Altså fra å starte selskapet til å bli kjent over hele Norge?

    Svar:

    Hei Anders

    Lett var det ihvertfall ikke. Nå har vi holdt på i Norge i godt over 10 år og begynner å få et relativt godt grep om markedet. Dette har imidlertid kostet, og jeg opplever at konkurransen faktiskt har tiltatt etter som årene har gått. Men det har vært en morsom reise og konkuranse liker vi.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 13:50
  2. Høy oppkoplingsavgift er negativt.

    Spørsmål fra Svein Tore:

    Hei, synes uno er et glimrende abonnement. Hvorfor åpner dere ikke for dette på bedrift ? Henvendte meg til kundeservice om dette, fikk negativt svar. Hva med en justering av denne på champion ? dere vs onecall ?

    Svar:

    Hei Svein Tore

    Jeg tar innspillet ditt på bedrift. Dette kan vi se på. Når det gjelder justering av startavgift på Champion,så må vi se dette i sammenheng med våre lave ringepriser per minutt, samt vår familieløsning og subsidiering av telefoner. Vi kan ikke gi bort alt, men må naturlig nok drive med lønnsomhet. Jeg mener vårt Champion abn. er svært konkurransedyktig. Dette abn. kan du koble til vår familieløsning og ringe gratis til dine familiemedlemmer samtidig som vi tilbyr rabatterte telefoner med dette abn.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 13:55
  3. Forsikring...?

    Spørsmål fra Karsten:

    Hvorfor tilbyr ikke tele2 noen form for mobil forsikring??
    Dette er en av grunnen til at flere kvier seg for og bytte har jeg hørt.

    Svar:

    Hei Karsten,

    Vi jobber med saken. 

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 13:56
  4. Hva får dere ut av dette??

    Spørsmål fra Karsten:

    Hvorfor tilbyr tele2 abonnementet tele2 UNO, dette høres jo nesten for godt ut til og være sant, hva får tele2 ut av og tilby noe så gunstig for kundene(jeg regner jo ikke med at dere kun gjør det for og være snille! :)
    Og jeg har hørt begge deler; men er det et minste beløp man vil bli fakturert?

    Svar:

    Hei Karsten

    Enig, dette abn. er veldig billig. Er ikke det bra? Vi skal selvfølgelig drive med lønnsomhet, så Uno, Champion og alle våre andre abn. fordrer at vi har et veldig lavt kostnadsnivå i Tele2.

    Uno har en minstefakturering på kr 99, men du kan ringe for hele dette beløpet.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 14:02
  5. Alt for dyr datatrafikk

    Spørsmål fra HKS:

    Det store problemet med Tele2 sine vanlige abonnement, slik som bla. Champion er at det er svindyrt og bruke internett, og det er ikke noen makspris per dag slik som både Telenor og NetCom har.

    Planlegger Tele2 å gjøre noe med dette?

    Svar:

    Hei HKS

    Vi jobber med å få ut tilbud som kan begrense disse kostnadene for deg som kunde.
    Pris per MB er i dag fra kr 5,50 - 12 hos oss. Netcom har 20,- og Telenor 12,50-. De har som du sier makstak per dag på henholdsvis 20,- og 75,-. Den gjennomsnittlige kunden bruker ikke mye data per gang man "surfer". En tur innom mobil.vg.no der man leser 3-4 artikler betyr et bruk på ca 300 kb.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 14:09
  6. Mobiltbredbånd som tillegg

    Spørsmål fra Petter:

    Hei, hvorfor kan jeg ikke få fastpris på datatrafikk til mitt Tele2-abonnement? Jeg fikk beskjed av kundeservice at jeg kun kunne tegne mobilt bredbånd som eget abonnement, ikke som tillegg til mitt eksisterende abb. Om dere lanserer et data-tillegg alá Netcom Fritid eller Telenor Kveld og Helg tror jeg dere kan kapre mange kunder.

    Svar:

    Hei Petter

    Takk for innspill. Vi jobber med saken.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 14:10
  7. Netcom-nett

    Spørsmål fra Herman:

    Har vært kunde hos dere en stund, men da dere byttet nett til Netcom sitt nett ble det for meg et dårligere produkt. Ligger det i planene for nett-skifte igjen? Vil dere bygge eget nett en gang? Det var synd å måtte bytte mobil og bredbåndsleverandør, var veldig fornøyd med Tele2. "Vi snakkes kanskje igjen?"

    Svar:

    Hei Herman

    Veldig leit å høre at du måtte forlate oss. Vi bygger nett og dersom det går som vi ønsker, skal dette nettet være klart om ikke så altfor lenge. Vi vil fortsatt ha et samarbeid med Netcom på de områdene hvor vi ikke har dekning, slik at dekningen skal da være minst like bra som den er idag.

    Håper virkelig vi snakkes igjen.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 14:13
  8. Tele2 Kompis og Familie

    Spørsmål fra Benjamin:

    Hvorfor har dere ikke fjernet oppstartsavgiften eller satt den lavere? Syns det er latterlig dyrt.

    Hvorfor går det heller ikke å ha kontaktkort i Tele2 Familie?

    Svar:

    Hei Benjamin

    Oppstartsavgiften kan settes lavere, men da må vi gjøre noe med minuttprisen. Vi er som alle andre er avhengige å drive lønnsomt, og vi kan ikke gi bort gratis trafikk ifm våre familieløsninger, samt både ha de laveste minutt- og oppstartsavgiftene i markedet.

    Jeg opplever at våre priser er meget konkurransedyktige og du kan også velge abn. hos oss uten oppstartsavgift, men da naturlig nok med en noe høyere pris per minutt.

    Kontantkort i vår familieløsning er noe vi ser på.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 14:20
  9. Netcom dekning

    Spørsmål fra THKT:

    Hei,

    En av hovedgrunnene til at jeg valgte dere som operatør var fordi dere leverer akseptable priser på telenors nett. Jeg ble mektig sur og irritert da dere byttet til Netcoms nett. Dette var i min bindingstid, og jeg hadde dermed ikke mulighet til å bytte operatør.

    Synes du dette er rettferdig overfor kundene? Har dere noen gang tenkt å gå tilbake til telenor? Har dere vurdert å gi kundene valget om de vil være koblet til telenors nett eller netcoms nett?

    Jeg vet dere mener dette er for kundens beste for å sikre lave priser. Men dere hadde ikke et problem med å sikre lave priser før dere byttet nett. Jeg er sikker på at mange kunder betaler gjerne et par øre ekstra i minuttet for å få være på telenors nett. Jeg vil.

    Svar:

    Hei THKT

    Leit å høre at du ikke er fornøyd med nettet vi idag bruker. Hvem vi i fremtiden vil ha et samarbeid med er åpent, men idag er dette Netcom.

    Sluttbrukerprisene har falt kraftig det siste året, så vi var helt nødt til å forbedre våre innkjøpsbetingelser for fortsatt å kunne tilby våre kunder de beste prisene. Dette opplever jeg at vi gjør idag, men det er trist å høre kunder som ikke er fornøyd med nettet. Jeg vet imidlertid at Netcom kontinuerlig bygger ut og forbedrer sitt nett. Jeg har også fått flere tilbakemeldinger fra kunder som synes dekningen er blitt bedre etter at vi byttet nett, så dette går nok litt begge veier.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 14:29
  10. Webdesign

    Spørsmål fra Andreas75:

    Syns deres webside er total fiasko. Den er uoversiktlig samt vanskelig å finne frem.

    Er det ikke mulig å leie inn noen som har peiling?

    Hvis du ikke tror meg, sett opp et spørreskjema.

    Svar:

    Hei Andreas

    Takk for tilbakemelding på vår web. Vi har for litt siden lansert det nye webdesignet og jobber videre med å forbedre utseende og brukergrensesnitt. Weben for oss er viktig, og vi tar alle tilbakemeldinger til etterettning.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 14:31
  11. Høy startavgift

    Spørsmål fra Geir T:

    Er det virkelig nødvendig med så skrekkelig høy startavgift på champion abonnementene?

    Svar:

    Hei Geir

    Dette har sammenheng med at vi har en meget lav minutt- og sms pris. I tillegg har vi en familieløsning hvor våre kunder kan ringe gratis internt i familien. Jeg håper derfor du forstår at vi må drive med lønnsomhet. Dersom du primært har korte samtaler og ønsker en lavere startavgift, kan du velge Uno som ikke har startavgift.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 14:37
  12. Hastighet?

    Spørsmål fra Carl Eric Husebye:

    Ris: Jeg lurer litt på hva mye hvor mye dere investerer i den digitale infrastrukturen deres? Ting går usigelig treigt innimellom.

    Jeg har en såkalt 12/16 linje fra deres firma men har til dags dato aldri vært noe særlig over 8mbit. Hva er problemet? Jeg bor midt i Tønsberg sentrum.

    Jeg synes også at etter at dere skiftet fra telenor til netcom er tjenestene høyst variable når det gjelder dekning.

    Ros: Jeg bruker både mobil & nett tjenester fra dere og har gjort det i mange år, er veldig godt fornøyd forøvrig.

    Svar:

    Hei Carl Eric

    Jeg tar din ris til etteretning. Kvaliteten og hastigheten på våre tjenester skal være meget god, men jeg lover å ta en ekstra sjekk rundt dette.

    Tusen takk for rosen! Håper vi kan fortsette samarbeidet i mange år til.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 14:41
  13. Dekning

    Spørsmål fra Stian Lysø:

    Hei

    Har vært Tele2 kunde i 2 mnd nå med Sheriff abm. Er selvsagt strålende fornøyd. Lurer bare på en ting jeg og det er om Dere har tenkt å gå tilbake til Telenors gode dekning?

    Svar:

    Hei Stian

    Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd. Nå har vi et godt samarbeid med Netcom, og det ønsker vi å ha en god stund til.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 14:44
  14. Spørmål om kundebehandling

    Spørsmål fra Geir T. Ugland:

    I begynnelsen av året bestilte jeg tvilling-SIM. Dette skulle ikke koste noe, og ikke ha minstefakturering. Likevel har jeg hele året fått en minstefakturering på 99 kroner på tvilling-simmen. Jeg ble lovet at dette beløpet skulle krediteres og at jeg ikke lenger skulle feilfaktureres. Ref. ActionID: [3761078]. Likevel fortsatte feilfaktureringen helt til jeg nylig sa opp denne tjenesten.

    På en faktura fra 22.06.08 var det enda en feil av en annen type. Jeg ble her etterfakturert helt tilbake fra januar på et av numrene! Jeg klaget på dette pr. telefon 12.07.08, men fikk høre at slikt kan skje. Jeg mener at 6 måneders etterfakturering i det minste krever et følgebrev som forklarer saken.

    Men her kommer det verste: For flere måneder siden ønsket jeg å endre min 11-årige datters kontantkort til abonnement. Dette viste seg å bli tilnærmet umulig! Etter mye om og men fikk jeg beskjed om at jeg skulle sende eierskifteskjema med min egen signatur, siden min datter ikke er myndig. Dette ville mottakerne av skjemaet forstå, bedyret kundebehandleren.
    Men etter sommeren fikk jeg eierskifteskjemaet i retur! Der sto det at juridisk eier måtte signere! Dette hadde vi jo allerede vært igjennom! Jeg ringte og klaget på dette, informerte på nytt den uinformerte kundebehandleren om saken, og ble da lovet at han umiddelbart skulle ordne opp og endre abonnementet til mitt navn. Jeg takket, og var nå sikker på at saken var avsluttet.

    Men ingenting skjedde. Min datter hadde fremdeles sitt kontantkort, og det var ikke et ord fra Tele2.

    Så jeg ringte igjen 12.08.08 kl. 13.23, satt igjen i lange telefonkøer, og da jeg endelig kom igjennom visste heller ikke denne kundebehandleren noe om saken. Jeg måtte så igjen forklare alt på nytt. Kundebehandleren sa til min store forbauselse at Tele2 ikke hadde mottatt noe eierskifteskjema! Hvordan er det mulig? I tillegg påsto kundebehandleren at det var umulig å gjøre det på denne måten (dette var jo en måte som var foreslått av Tele2 selv!). Først måtte vi sende et eierskifteskjema der nåværende juridisk eier signerte og godkjente overføringen. Først da kunne jeg sende skjema for endring til abonnement. At eierskifteskjemaet skulle være forlagt av Tele2 etter alt dette syntes jeg var totalt uakseptabelt. Samtalen endte uten løsning.

    To dager etter, 14.08.08 kl. 11.06, ringte jeg igjen til Tele2. Jeg ventet som vanlig lenge. Endelig fremme måtte jeg igjen fortelle hele historien fordi heller ikke denne kundebehandleren hadde noe historikk. Etter hele forklaringen, som nå var ganske lang, fikk jeg så en klar og firkantet beskjed om at vår datter må skrive under for eierskifte. Jeg sa at Tele2 hadde gitt annen beskjed tidligere. Kundebehandleren sa at dette var ENESTE måten. Hun avbrøt meg hele tiden, hørte ikke etter på det jeg ville si, snakket samtidig som jeg snakket, og var direkte uhyggelig å forsøke å ha en samtale med. På dette tidspunktet ble jeg virkelig sint. Hvordan er det mulig å lage så mye problemer for en kunde som ønsker å KJØPE et produkt??? Jeg ble så sint at jeg lovet å klage på både saken og henne, og bytte til et annet selskap. Så slang jeg på røret i sinne.
    Dagen etterpå fikk jeg mail om at eierskiftet var gjennomført! Er Tele2 sin politikk slik at det først skal ytes god service etter at man har drevet kunden til bristepunktet?

    På grunn av alt det ovenstående har jeg holdt tilbake betalingen for flere feilaktige fakturaer. Disse har jeg nå fått inkassovarsel på...

    Jeg er meget opprørt over måten jeg over flere måneder har blitt behandlet på. Jeg har brukt mye penger på å ringe til deres dyre kundetelefon og sitte i endeløse køer (køsittingen skal jo selvfølgelig vi som kunder også betale for). Mye penger har også blitt brukt unødig på dyre kontantkortsamtaler som burde ha vært endret til abonnement for lenge siden. Jeg har brukt altfor mye tid på telefoneringen, papirarbeid, bekymringer og sinne.

    I stedet for å kontakte meg etter denne katastrofen av en kundebehandling valgte Tele2 i stedet å sperre våre tre telefoner! Tidspunktet som ble valgt var selvfølgelig mens vi i skolens høstferie var på utenlandsreise.

    Denne klagen sendte jeg til Tele2, og svaret jeg fikk var en beklagelse, at mine faktiske utgifter skulle dekkes, og at jeg som "en minnelig løsning" skal få godskrevet kr. 381,25.
    Til sammeligning kan jeg nevne at jeg i en lignende sak Telenor for 10 år siden fikk kr. 8000 i erstatning.

    Mine spørsmål er som følger: Er det slik du ønsker at Tele2 skal fremstå? Kan denne saken løses på en bedre måte?

    Svar:

    Hei Geir

    Jeg beklager virkelig dersom du ikke har mottatt gode nok tilbakemeldinger fra oss. Jeg videresender din sak til rette vedkommende hos oss slik at du raskt ska få en ordentlig tilbakemelding.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 14:48
  15. Kundeservice

    Spørsmål fra Terje Skaret:

    Sendte en henvendelse til kundeservice på mail søndag, idag er det torsdag og jeg venter fortsatt på svar. Jeg er ikke kunde hos dere idag og kan ikke si at dette gjør det mer fristende å bli kunde hos dere.
    Er dette vanlig hos dere?

    Svar:

    Hei Terje

    Nei, dette er ikke vanlig og jeg beklager på det sterkeste at du ikke har mottatt svar for oss. Sånn skal det ikke være. Jeg vil sørge for at rette vedkommende tar kontakt med deg slik at du får den tilbakemelding som du fortjener. Fint om du kan sende meg en mail med din kontaktinfo til min "snakk med sjefen" mailadresse; snakkmedsjefen@tele2.com.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 14:57
  16. 2 sim kort

    Spørsmål fra Aliihsan:

    hvordan er mulighetene å ha 2 sim kort hos dere, kan man ha 2 sim kort med alle abonnementene eller er det spesifik abonnement du må ha?

    Svar:

    Hei Aliihsan

    Du kan ha 2 sim kort på alle våre abn., med unntak av Sheriff.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 15:03
  17. SMS mania

    Spørsmål fra Kim Enger:

    Jeg har i dag tele2 og er meget fornøyd. Men har Tele2 planer om et SMS-abo? Det hadde vært veldig greit for oss som sender mer enn 700sms per mnd. Er ellers veldig fornøyd med tele2. Sheriff har fått for lite oppmerksomhet i forhold til andrer abo. Kanksje sheriff med enda flere fordeler? Eller champion med ENDA lavere priser? 29øre ;)

    Svar:

    Hei Kim

    Takk for innspillet på sms abn. Dette er noe vi vurderer. Hyggelig å høre at du er fornøyd med oss.

    Jeg synes både Sheriff og Champion med alle sine fordeler er gunstige abon., men vi forsøker alltid å bli bedre.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 15:12
  18. Ingen minstefakturering på Sheriff, eller?

    Spørsmål fra Glenn:

    Hei. Ser på min faktura at jeg har blitt belastet for minstefakurering. Jeg trodde det ikke var det på dette abbonementet?

    Svar:

    Hei Glenn

    Det stemmer at det ikke er minstfakturering på Sheriff. Høres derfor veldig rart ut dersom du har blitt fakturert for det. Anbefaler deg å ta kontakt med vår kundeservice slik at du får oppklart dette.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 15:16
  19. Familie

    Spørsmål fra Espen Hvidsten:

    Hvorfor har dere ikke kontantkort i familie. Selv ikke abonnementet kontroll er inkludert her. Det er etter mitt skjønn logisk at de blir innlemmet i familie, da slike abonnement blir brukt mest av barna. Eventuelt når innfører dere dette som både Netcom og Telenor har hatt en lang stund.

    Hilsen en fornøyd Tele2 kunde.

    Svar:

    Hei Espen

    Jeg kan fortelle deg at dette er noe vi ser på. Vet at mange kunder etterspør dette. Hyggelig å høre at du er fornøyd.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 15:17
  20. Network Norway

    Spørsmål fra Veritas:

    Tør dere virkelig å satse på nett sammen med Network Norway.
    Kundene flykter jo i hopetall fra nettet deres nå!.

    Svar:

    Hei Veritas

    Ja, dette tror jeg skal gå veldig bra. Vi har en avtale med Netcom som betyr at på de områdene hvor vi ikke har dekning, vil våre kunder være på Netcoms nett. Derfor vil vår dekning bli minst like god som den er idag.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 15:21
  21. Datapriser

    Spørsmål fra Gutten:

    Har tele2 noen planer om å tilby fastpris på data til en fornuftig pris i nærmeste fremtid? Har sett løsninger fra andre operatører hvor man kan betale feks. 50 kr for 100 Mb i mnd.

    Svar:

    Hei Gutten

    Ja, dette er noe vi ser på.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 15:21
  22. kunde

    Spørsmål fra kenneth:

    hvor mange privat kunder har dere?

    Svar:

    Hei

    Vi har litt mer enn 400.000 privat kunder på mobil.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 15:22
  23. Iphone

    Spørsmål fra TK:

    Masse Spekks om at dere kjører iphone tiljul. stemmer det?

    Svar:

    Hei TK

    Dette kan jeg naturlig nok ikke si noe om.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 15:23
  24. Salg av iPhone 3G?

    Spørsmål fra Jørgen H:

    Kan du si noe om når dere muligens kan tilby
    iPhone 3G til kundene deres. er dere i en dialog med Apple ?

    Svar:

    Hei Jørgen

    Kan dessverre ikke si noe om dette annet enn at vi er interesseret i å tilby dette til våre kunder.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 15:24
  25. Datatrafikk og Tele2 familie

    Spørsmål fra Erik Hola:

    Heisann!

    Fornøyd Tele2-kunde her!

    Når skal dere bli billigere på datatrafikk egentlig ??

    På tide å innlemme kontantkort og kontroll-abb. i Tele2-familie vel ?

    Svar:

    Hei Erik

    Takk for innspill! Ja, dette er noe vi ser på. Sjekk dataprisen vår på Uno.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 15:26
  26. Polarisering av priser

    Spørsmål fra Tom Bäcker:

    (Spørsmål til alle operatører)

    Med bakgrunn i de termineringsprisene som er offentlig kjent, er det et uomtvistelig faktum at samtaler til andre mobiloperatører i mange tilfeller selges med et ikke ubetydelig tap. Dette tar dere (og alle andre operatører, for den saks skyld) igjen med betydelig overprising av samtaler til femsifrede nummer og nummer som begynner med 81, såkalte spesialnummer. Den siste påstanden begrunnes med at prisen til slike nummer ligger på 30-40 øre pr minutt i fastnettet, som normalt prissetter ut fra kost pluss-prinsippet. Pris for samtaler til spesialnummer blir, der de i det hele tatt blir nevnt, skrevet med den berømte "lille skriften".

    Jeg har to spørsmål på bakgrunn av dette:

    Hvor lenge kan markedet tåle en slik kunstig polarisering av prisene (les: hvor lenge skal kundene holdes for narr), der deler av produktspekteret selges med et tap som dekkes opp gjennom at operatørene konstruerer begrepet "spesialnummer" og overpriser samtaler til disse nummerne?

    Hvor lenge skal det gå før det i markedsføringen opplyses om priser til slike nummer på lik linje med andre priser?

    Svar:

    Hei Tom

    Tar innspillene dine til etterretning. Prisingen i markedet fokuseres nok der hvor kundene har den største oppmerksomheten. Dersom prisene til f.eks. femsifrede nummer skal reduseres, må det kompenseres med en økning av andre priser for å holde lønnsomheten.

    Å lage egne abn. med ekstra lave priser på disse trafikkslagene kan være aktuelt dersom det skulle være en etterspørsel etter dette.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 15:37
  27. Hvorfor ikke billigere?

    Spørsmål fra Shahram yazdani:

    det er en kjennesgjering at om man har flere kunder så selger man mest. Tele2 er en av de billigste selskapene her på berget, men de har ennå potensiale til å bli bedre for å ikke snakke om beste. Hvorfor kan ikke dere sette ned prisene både på telefoni, mobil og fasttelefoni, og internett? Når det gjelder bredbånd så har dere faktisk ganske høye priser. Du vet helt sikker som meg at med en slik fremgang i data og telekommunikasjon kommer dere snart til å miste mange kunder. Så hvorfor ikke være på offensiv på forhånd.
    Hvorfor kan dere ikke selger mobiltelefoner med de billigste abo. eller f.eks. selge mobiltelefoner med fri ringeminutter?
    vet du hvor mange i Norge som har savnet et slikt abo?

    Svar:

    Hei Shahram

    Jeg synes vi har gode priser, og jeg jeg kan forsikre deg om at vi kontinuerlig arbeider med å redusere våre kostnader slik at vi i fremtiden skal kunne tilby enda bedre betingelser til våre kunder.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 15:44
  28. Datatrafikk

    Spørsmål fra Viljar:

    Hvorfor har dere så dyre priser på datatrafikk ved surfing på nettet ol.?
    Jeg var inne på siden deres for å se hvor mye jeg som kunde må betale hos dere for dette. Jeg ble overrasket over at det var så dyrt og ikke var noe "tak" på forbruket. Merket meg også at så ut til å være samme prisen uansett hvilket abonnement man velger.

    Svar:

    Hei Viljar

    Vår billigste pris på data finner du på vårt Uno abn (kr 5,50 per mbit). Dette anser jeg som meget billig. Når det gjelder tak på forbruket, er det noe vi ser på.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 15:46
  29. iPhone

    Spørsmål fra Morten Gleditsch:

    Hei!

    Hva gjør dere med iPhone-støtten fremover? Er selv en av de som måtte bytte operatør pga svensk mld-sentral og nummer/navn-visning på iPhone.

    Mvh

    Svar:

    Hei Morten

    Dette er noe vi vet at våre kunder er interessert i og derfor ser vi på dette.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 15:47
  30. Kundeservice

    Spørsmål fra Daniel H:

    Hvis man søker på google med søkestrengen +tele2 +kundeservice får man mange treff, og de er ikke akkurat hyggelig lesning for Tele2.
    Kan dere være bekjent av å ha et så dårlig rykte, og har dere iverksatt tiltak for å forbedre dere? Virker som kunderservicesystemet så langt har vært slik at ansvar er pulverisert og ingen har lov å ta beslutninger, og dette går jo ut over kunden.

    Svar:

    Hei Daniel

    Takk for innspillet. Dette skal jeg lese.

    Jeg opplever at vår kundeservice har blitt betraktelig bedre etter at vi har iverksatt en rekke tiltak den siste tiden. Dette betyr ikke at vi er fornøyde ennå, men i det siste har jeg mottatt mange positive tilbakemeldinger nettopp på vår kundeservide, så her mener jeg vi er på rett vei.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 15:51
  31. Mobilt bredbånd mellom 17-08 og helger

    Spørsmål fra Øyvind:

    Hei
    Jeg er på jakt etter en tilleggstjeneste til mitt mobilabonnement noe lignendes Chess, Netcom og Telenor sitt tilbud med mobilt bredbånd mellom 17-08 og i helgene hvor man kan surfe så mye man vil med mobiltelefonen for et fritt beløp pr måned. (99kr)

    Er dette noe dere vil lansere snart eller må jeg velge en av de andre operatørene?

    Svar:

    Hei Øyvind

    Jeg kan love deg at vi gjør alt vi kan for å tilfredsstille våre kunders ønsker, og ditt ønske har jeg registrert fra flere kunder. Håper å komme med en løsning innen kort tid.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 15:53
  32. Pris garanti

    Spørsmål fra Jens M.N. Kværness:

    for et par år siden leste jeg at Tele2 har en pris garanti mot Telenor og Netcom. Med andre ord, uansett hva Nettcom & Telenor har, så er Tele2 billigere. I hvor stor grad stemmer dette i dag? Jeg skal si meg enig i at Tele2 har abonnementer som er billige, men det har Netcom & Telenor også. kommer bare ann på hva mobilen blir brukt til! Men det å si at dere har pris garanti......, er ikke det litt drøyt?

    Svar:

    Hei Jens

    Jeg mener virkelig at våre priser er billigere en Netcom og Telenor. Dersom du er av en annen oppfatning, er jeg interessert i å høre mer om det.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 15:55
  33. Tilleggstjenester

    Spørsmål fra Mads:

    Syns dere begynner å få mange spennende produkter, men jeg lurer hvorfor dere ikke kan komme med et venneabo. som en tilleggstjenste, fremfor et eget abonnement. Chess og Netcom har jo dette. Og i tillegg savner jeg forsikring. One Call og Chess, som tilhører lavprissegmentet tilbyr jo dette.

    Svar:

    Hei Mads

    Gode innspill. Disse tar jeg med meg.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 15:56
  34. Ordkrøll på tele2.no

    Spørsmål fra Rich:

    Hei!
    Har sett at dere blander uttrykkene fastpriser og totalpriser på nettsidene deres. Kjøp av f.eks. Nokia N-82 Kr. 1199,- pluss faste kostnader på Kr. 2987,- gir totalpris på Kr. 2987,-???
    Champion 149 gir såvidt jeg kan se faste kostnader på Kr. 1788,- pr. år.
    Kontantpris Kr. 1199 + faste kostnader Kr. 1788,- gir totalpris 12 mnd. på Kr. 2987,-

    Svar:

    Hei Rich

    Kjenner meg ikke helt igjen når du skriver fastpriser. Men dersom vi er uklare her, så skal jeg sørge for at vi retter opp i dette med en gang.

    Takk for innspillet!

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 16:00
  35. Datatrafikk

    Spørsmål fra Per Olav:

    Er det noen planer om å inkludere datatrafikk i Tele 2 Sheriff?

    Svar:

    Hei Per Olav

    Jeg synes Sheriff er et veldig billig abn., så å inkludere enda mer gratis trafikk er ikke noe som blir aktuelt med det første.  Jeg håper du har forståelse for dette.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 16:04
  36. Tele2-Bredbånd

    Spørsmål fra Simen:

    Kunne dere fått raskere nett til en lavere pris? Og kunne dere åpne deres porter mer slik at muligheten for spill med andre over nett blir større. Har kommet på store problemer når jeg spiller feks CS på nett der jeg ikke finner noen servere. Mens venner av meg med annet internett finner 20 ganger mer serveren enn meg. Har dere noen sperre på nettsteder eller porter? Takk for svar :)

    Svar:

    Hei Simen

    Har du prøvd vårt Turbo abn. (inntil 20 mbit for kr 395)?

    Dersom du spiller mye counter strike, kan responstiden påvirke din opplevelse. Ta kontakt med vår kundeservice så kan de hjelpe med å justere responstiden.

    Vi har en sperre mot servere med uønsket innhold, som feks barnepornosider.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 16:14
  37. Kundeservice

    Spørsmål fra Jølle:

    Synes DU at du har flinke ansatte?
    Sjekker dere med kundene om hvor fornøyde de er med dere??

    Svar:

    Hei Jølle

    Ja, jeg synes vi har mange veldig dyktige medarbeidere og jevnlig gjennomfører vi kundeundersøkelser. Jeg anser det som svært viktig å motta tilbakemeldinger fra våre kunder om hvordan de oppfatter oss.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 16:17
  38. Markedsføring

    Spørsmål fra Nysjerrigper:

    Hei Håkon!

    Jeg og et par andre her lurer på hvorfor Tele2 ikke klarer å beholde 1 profil i sin markedsføring. Greia med Smallbill er jo en kjent markedsmessig smart ting, gjøre en personifisering av et selskap som folk blir godt kjent med og kan kjenne igjen i forskjellige settinger.
    Etter denne kampanjen synes vi dere har mistet litt grepet, og reklamene dere virker ikke gjennomtenkte i det hele tatt.... Hva satser dere på, merkevarebygging, eller å vinne priser for morsomme og fine reklamefilmer?

    Svar:

    Hei Nyskjerrigper

    Takk for innspill!

    Jeg kan forsikre deg om at vi absolutt ikke er opptatte av å vinne priser for våre reklamer. Er enig med deg at etter at vi la Bill på hylla, har ikke kvaliteten vært god nok.

    Synet på reklame vil alltid være preget av subjektive oppfatninger, men jeg er av den klare oppfatning at det du ser av reklame fra oss nå om dagen og det du vil se fremover, er bra saker som jeg tror forklarer våre merkevare og våre produkter på en god måte.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 16:22
  39. Fast pris med fri bruk?

    Spørsmål fra Irene:

    Jeg syns dere er generelt billige, og dere har jo fra før et abonnement der man betaler fast 199 og da kan ringe (nesten) ubegrenset. Hvorfor ikke lage et abonnement med (nesten) ubegrenset med sms i tillegg? Jeg vet det finnes et slikt abonnement fra før, men hvorfor ikke ta opp kampen?

    Svar:

    Hei Irene

    Takk for godt innspill! Jeg tar det med meg. Nå har jo Snakkis som koster 199,- inkludert 100 sms per mnd. i tillegg til 0,- per minutt til alle mobiler i Sverige og Norge, så vi er ihvertfall ikke langt unna et slikt abn. du beskriver.  

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 16:31
  40. Høye priser og i tillegg mobilavgift?

    Spørsmål fra Alex:

    Hei!

    Jeg har et spørsmål ang Champion abonementet deres. Kjøpte det for snart et år siden og får skyhøye regninger hver måned, selv om jeg bruker mobilen ganske lite.

    Det ene er, hvorfor legger dere ikke til mva i prisene dere annonserer på nett og i reklamer? Det står ingen "stjerne" over prisene heller, og det synes jeg er litt merkelig. Altså, istedet for å betale 89 øre i startpris, så betaler man over en krone.
    En annen ting, når jeg kjøpte mobilen min med Champion var det ingen som fortalte meg om mobil-avgiftet på 79 kr (eller no i den duren). Jeg trodde hele poenget med å kjøpe mobil MED abonement var å få den billigere, men det viser seg at i tillegg til at jeg binder meg så må jeg betale 79kr hver måned i tillegg til regningen min. Det hadde jo faktisk vært billigere å kjøpe mobil og abonement separat,og slippe dette tilleget.
    Med dette blir jo også 99kr minimum-avtalen litt poengløs, fordi 79 av de blir brukt opp på selve mobilen. Pluss at 25% av alt forbruket mitt blir lagt til helt til slutt, og dette ender opp på 500 kr hver måned. Jeg brukte nesten mindre penger på å ha Djuice kontant, og det sier jo litt.

    Og når jeg prøvde å melde meg ut, så måtte jeg ut med 700 kr til pga at jeg kjøpte med telefon, og selv om dere reklamerer med at Champion er uten bindingstid så er jo dette litt latterlig..

    Svar:

    Hei Alex

    Alle våre priser til privatmarkedet er inkl. mva. På Champion er våre minutt- og sms priser 39 øre og startavgiften er 89 øre. Dette er inkludert mva, så her må du ha misforstått.

    Dersom du får en subidiert telefon, må vi ta en mnd. avgift de første 12 mnd. Deretter faller mnd. prisen automatisk bort.

    Kan ikke annet enn å be deg sjekke regningene dine en gang til, for her tror jeg du har misforstått.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 16:37
  41. saldo

    Spørsmål fra Morten i Oslo:

    Hvorfor er det ikke mulig med et tele2 abb å få vite hvor mye man har ringt for der å da bare ved å sende en tekst melding. Telenor har det ved å sende melding til 2525. Hos dere må man vente noen dager. Det er noe av grunnen at jeg ikke er tele2 kunde. Dere har kansje begynt med det? Hilsen Morten

    Svar:

    Hei Morten

    Vi har denne tjenesten for våre kontantkort kunder, og vi ser på muligheter for også å tilby dette til alle våre abn.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 16:39
  42. Ordentlig fastpris på data?

    Spørsmål fra Sjur Mathiassen:

    Vurderer dere å tilby ordentlig fastpris på data, dvs ubegrenset data for en fast pris?

    Svar:

    Hei Sjur

    Vi har allerede et slikt produkt til kr 489 per mnd.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 16:42
  43. Knebøy

    Spørsmål fra Pål:

    Ryktene sier at du trener en del, men da KUN knebøy. Hvor mye trener du med i knebøy?

    Svar:

    Hei Pål

    He, he, vært dårlig med trening den siste tiden, så tør ikke si hva jeg trener med nå. Er ihvertfall ikke noe å skryte av.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 16:44
  44. Billig?

    Spørsmål fra Ennairam Dnalege:

    Hvordan vil du beskrive kona di, og hvor høyt elsker du henne?

    Svar:

    Hei Ennairam

    He, he, føles vel ikke som et helt relevant spørsmål i denne sammenheng.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 16:46
  45. Billige abonnement

    Spørsmål fra Tele2 tilhenger:

    Hvorfor har Telenor fortsatt så mange kunder når dere er mye billigere?

    Svar:

    Hei Tele2 tilhenger

    Godt spørsmål. Er nok mange der ute som tror at det å bytte operatør er vanskelig og skummelt.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 16:49
  46. Kontantkort og familie

    Spørsmål fra Atif:

    Hei! Hvorfor kan ikke kontantkort være med i Tele2 familie? Hvorfor må man slå noen siffer før i utlandet for å kunne ringe ut hvis man har kontantkort? Jeg mener koden *100*. Og hvorfor ka man bare fylle på kontantkort fra internett å ikke i butikken? God helg

    Svar:

    Hei Atif

    Jeg kan fortelle deg at vi ser på alt det du spør om. Det finnes imidlertid visse tekniske begrensninger som gjør at ting blir litt mer komplisert enn ønskelig. Men vi er på ballen.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 16:52
  47. Oppsigelse

    Spørsmål fra Per:

    Hvorfor må man betale for oppsigelse av et abonement uten bindingstid hvis man har kjøpt det med en telefon?

    I dag koster det 1000 kr for meg å si opp et Champion abonement som går ut om 4 mnd. Burde ikke dette nevnes når det står at man kan "spare penger" på en telefon hvis man kjøper med abonement, men i virkeligheten så kommer andre uforutsette utgifter i tillegg, som dette, eller "mobilavgiften" ved siden av abonementsbruken på fakturaen?

    Svar:

    Hei Per

    Godt mulig vi kan bli tydeligere i vårt budskap. Lover å se på dette.

    Årsaken til at du må betale et gebyr dersom du forlater oss før 12 mnd er gått, er fordi vi subsidierer disse telefonene ganske krafig og er helt avhengige av at kundene er hos oss minst 12 mnd. for å oppnå lønnsomhet.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 16:55
  48. Omnia i900

    Spørsmål fra Silje:

    Hei!
    Vil Omnia i900 snart bli lagt ut for salg gjennom deres nettbutikk, til en god pris? :-)

    Svar:

    Hei Silje

    Lover å se på dette.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 16:56
  49. Nettskiftet ja.

    Spørsmål fra Jon:

    Enig med Herman. Etter at dere byttet nett har jeg fått dårligere dekning. Spesielt innendørs. Har snakket med andre, som var nødt til å bytte tilbake Telenor og deres nett, da dette ga svært god dekning. Sitter litt på gjerdet og venter, og håper at dette blir bedre. Sender NetCom og Telenor med samme styrke??

    Svar:

    Hei Jon

    Kan dessverre ikke svare på hvilke styrke Netcom og Telenor sender med.

    Vet ihvertfall at Netcom har full fokus på både utbygging av dekning og kapasitet.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 17:00
  50. Påmining

    Spørsmål fra LeiAvTele2:

    Hei, jeg var kunde hos dere og pleide å bruke tele2 kontant, etter en stund ble jeg rimelig lei av at jeg ble påminnet hver gang jeg hadde mindre enn 25 kroner på kortet. Det førte til at jeg byttet opperatøren.
    Har dere tenkt å påminne kundene deres KUN 1 gang for alltid når det er mindre enn 25 korner på kortet, eller vil dere fortsette å terorisere med samme melding før hver samtale?

    Svar:

    Hei

    Takker for innspill og tar dette til etterretning.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 17:04
  51. Bindingstid ved kjøp av abonnement med mobil..

    Spørsmål fra Per:

    Hvorfor er det bindingstid ved kjøp av bindingsfritt abonnement, som for eks Champion, med en mobil?

    Det er etter min mening litt merkelig at dere ikke opplyser om dette bedre, og det er flere butikker jeg har snakket med som ikke opplyser om dette i det hele tatt, blant annet den jeg kjøpte telefonen min i.

    Svar:

    Hei Per

    Lover å se på dette. Dersom vi er utydelige, må dette naturligvis rettes på.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 17:06
  52. Sheriff

    Spørsmål fra Johnny N. Steen:

    Hei. Har skiftet til sheriff og er veldig fornøyd.
    Men tjener dere penger på det abonnementet?
    Er det fare for at dere på sikt legger på en startavgift slik One call har gjort?
    Mvh Johnny

    Svar:

    Hei Jonny

    Litt for tidlig å si hvilken lønnsomhet vi har på det abn., men det er riktig at det er svært billig. Håper virkelig at vi skal unngå å sette opp prisene til eksisterende kunder. Det ville jeg likt svært dårlig.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 17:12
  53. Feilfakturering

    Spørsmål fra Ebbe Magnussen:

    Hei! Min kone er blitt kunde hos Dere på mobil. Fikk feil på første faktura. (grov feil)Kontaktet kundeservice som ikke forsto hvorfor vi ikke kunne betale den, for så å få det tilbakeført på neste faktura. Lite smidig kundebehandling. Jeg tok så kontakt med en jeg kjenner i Deres system og han ordnet opp. Både min mor og søster har opplevd det samme. Håper noen tar tak i dette da det tydeligvis er et Tele2 problem.

    Svar:

    Hei Ebbe

    Kjenner meg ikke igjen i problemstillingen, men dersom dette er noe du og din familie har opplevd, gjør det meg veldig nysgjerrig. Sånn kan vi naturligvis ikke ha det. Jeg lover å se på saken med en gang.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 17:16
  54. Dekning og datatrafikk

    Spørsmål fra Henning:

    Til dere som syns det er negativt at Tele2 byttet til Netcom's nett vil jeg si at det resulterte i at jeg fikk mye bedre dekning hjemmefra. Telenor har så dårlig dekning lokalt her at jeg vurderte å forlate Tele2 og gå over til Netcom. Nå slapp jeg det for Tele2 "ordna den biffen"
    Så gjelder det priser på datatrafikk (som er uforskammet dyr)og eventuelle makspriser. Du sier: "Den gjennomsnittlige kunden bruker ikke mye data per gang man "surfer". En tur innom mobil.vg.no der man leser 3-4 artikler betyr et bruk på ca 300 kb."
    Har dere ikke tenkt tanken at grunnen til lite databruk nettopp er prisen og at man har liten oversikt over kostnadene mens man er på nett. Jeg tror billigere bruk og lave makspriser ville generert mere bruk og mere klingene mynt i kassa deres.

    Svar:

    Hei Henning

    Takk for gode innspill!

    Skjønner tankegangen din med lavere priser gir mer bruk. Tar det med meg.

    Haakon

    Besvart: 24. okt. 2008 17:18

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen