- Har mye større markedsandel

Alternativ tekst mangler

I slutten av august kunne vi fortelle om en markedsundersøkelse gjort av TNS Gallup, som kartla mobilprodusentenes markedsandeler i Norge.

I følge Gallups tall har Sony Ericsson en markedsandel i Norge på 24 prosent. Men i følge Sony Ericsson selv, stemmer ikke disse tallene overhodet.

- Det er med overraskelse jeg ser disse tallene. Vår markedsandel er vesentlig nærmere 50 prosent enn 24 prosent, sier Erik Sandsmark i Sony Ericsson Nordic til Amobil.no.

Tallene fra undersøkelsen viste også at Nokia har en markedsandel i Norge på 55 prosent. Da Amobil ringte informasjonssjef for Nokia i Norden, Anna Svensson, ville hun ikke kommentere selskapets markedsandeler for ett enkelt land.

BenQ-Siemens var ikke tilgjengelige for kommentar i saken.

Norges beste mobilabonnement

Januar 2018

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen