Yngre elsker Sony Ericsson

De yngre velger Sony Ericsson. (Foto: Istockphoto, Sony Ericsson)
De yngre velger Sony Ericsson. (Foto: Istockphoto, Sony Ericsson)

Har du ikke en Nokia- eller Sony Ericsson-telefon, er du blant svært få i Norge.

84 prosent av det norske folk eier en Sony Ericsson- eller Nokia-telefon, viser en undersøkelse Teleplan har gjort for Tele Norge. Ingen av de andre produsentene har over fem prosent markedsandel, ifølge Inside Telecom (link krever innlogging).

De yngre kjøper Sony Ericsson

Sony Ericsson har en markedsandel på bare 10 prosent globalt, men i Norge er markedsandelen på hele 37 prosent. Her til lands er vi med andre ord uvanlig glad i Sony Ericsson, og det er ungdommen som er mest tro mot svensk-japanerne.

  • Fra 15 til 19 år - 54 prosent har Sony Ericsson, 28 prosent har Nokia
  • Fra 20 til 25 år - 48 prosent har Sony Ericsson, 34 prosent har Nokia

Nokia har 47 prosent markedsandel i Norge, noe som er ti prosentpoeng mer enn Sony Ericsson. Det er i aldersgruppen 26 år og oppover selskapet tar igjen Sony Ericsson.

Beveger vi oss til aldersgruppen 56 år og oppover, er det 61 prosent som har en Nokia-mobil og bare 25 prosent som har en Sony Ericsson-telefon. 49 prosent av de mellom 46 og 55 år har gått for en finsk mobil, mens 31 prosent har en telefon fra svensk-japanerne.

(Kilde: Inside Telecom)

Kommentarer (78)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen