Yahoo prøver søkebaserte annonser

Yahoo-selskapet Overture vil snart tilby annonsører å vise grafiske annonser på nettsider som har relevant innhold. Vi ser alltid etter måter vi kan forbedre våre tjenester på, uttalte Yahoos talsperson, Gaude Perez til eWeek. Det er flere ting vi tenker på å gjøre, inkludert tester vi nå gjør for å plassere sponsede linker i en grafisk banner.

Testen kjører for øyeblikket kun på Yahoos egne sider, og reklamene er dynamiske. Først er de et bilde, og blir senere gjort om til tekstannonser. Yahoo ønsker ikke å kommentere hva selskapet planlegger med de nye annonsetypene.

Dette betyr at begge de store leverandørene nå vil tilby bildeannonser. Denne uken kunngjorde Google at de også vil tilby animerte annonser og kostnader basert på antall ganger annonse blir vist.

Kilde: eWeek

Kommentarer (0)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen