Vi setter mobilbrukrekord

Det er TNS Gallup som har gjort undersøkelsen av nordmenns mobilvaner, og viser ny brukerrekord så langt i år.

- Tallene er meget interessante. Aldri før har innholdsleverandørene hatt så stor daglig og ukentlig dekning, sier forskningsleder for medier, Knut Arne Futsæter, til Kampanje.

TV 2 og VG er vinnerne

Aller mest øker TV 2, men VG Mobil er fortsatt desidert størst med sine 195 000 ukentlige brukere. Undersøkelsen viser at seks prosent av oss bruker mobilt innhold daglig, og det er menn, folk under 40 og som har høy utdanning og inntekt som bruker mobilt internett mest.

Aftenposten Mobil har flest brukere med høy utdanning og høy inntekt, NRK Mobil og Aftenposten Mobil har flest mannlige brukere mens Telenor Entry/Djuice har flest kvinnelige brukere. TV 2 Mobil er den mobile innholdsleverandøren som har høyest andel brukere i aldersgruppen 12-19 år, mens NRK Mobil har flest brukere i aldersgruppen 40 +.

iPhone-effekten
iPhone har bidratt til øke bruken av mobilt internett.  Undersøkelser fra Netcom viser at iPhone-brukerne i snitt bruker 100 MB per måned, noe som betyr et forbruk 30 ganger høyere enn snittet.

Også Telenor opplever en kraftig økning.

- Kunder som har gått over til iPhone i 2009 har i snitt økt datavolumet med 640 prosent. Dette overgår langt tendensen for andre berøringsmobiler, forteller informasjonssjef i Telenor, Atle Lessum, til Mobilen.no.

www.kampanje.com/medier/article487750.ece

Kommentarer (0)

Norges beste mobilabonnement

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Chilimobil Large 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen