Twitter klarer ikke å beholde brukerne

Vi har tidligere fortalt om mikrobloggtjenesten Twitter har vokst ganske dramatisk i løpet av de siste månedene.

Nå viser en fersk undersøkelse gjennomført av selskapet Nielsen Online at over 60 prosent av brukerne slutter å bruke tjenesten én måned etter at de registrerer seg.

Ifølge Nielsen Online står Twitter dårligere an enn tjenester som Facebook og Myspace. Twitter har en såkalt "retention rate" på under 40 prosent, mens Facebook og Myspace har 70 prosent.

"Retention rate" (bevaringsrate) er antall brukere som tjenestene klarer å beholde, det vil si brukere som fortsetter å bruke tjenesten etter at de har registrert seg.

Grunnen til den eksplosive veksten av Twitter i det siste skal være at kjendiser som Oprah Winfrey har anbefalt tjenesten, pluss at den amerikanske presidenten, Barack Obama, brukte tjenesten i sin valgkampanje. Dette har ført til at mange brukere er nysgjerrige og registrerer seg, men mange av disse går altså lei eller at de misliker tjenesten.

(Kilder: Reuters, PC World.com (1), PC World.com (2))

Kommentarer (5)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen