TV2 fikk mobil-smekk

Under en sending av ”Klisterhjerne”, ledet av Arne Hjeltnes, markedsførte TV2 en mobil-utgave av det populære kunnskapsprogrammet. Spillet kostet 29 kroner, og inneholdt de samme spørsmålene som deltakerne i spørreprogrammet blir utfordret med.

 

Lovstridig
TV2s handling strider i mot markedsføringslovens paragraf 3-2 som sier at ”presentasjon av SMS-tjenester i program der meldingen innebærer kjøp av produkt eller tjeneste til bruk når TVen er slått av, er ulovlig”. Medietilsynet var derfor raskt på pletten med en veivende pekefinger.

 

TV2 valgte å rette seg etter Medietilsynet, og svarte med umiddelbart å fjerne SMS-tjenesten.

 

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen