(Bilde: Ubisoft)

Trodde PR-stunt for nytt spill var en bombe

Watch Dogs skapte trøbbel «Down Under».

En journalist i Ninemsn-redaksjonen i Australia mottok denne uken en tung safe, sammen med et mistenksomt brev der vedkommende ble bedt om å sjekke svareren sin. Journalisten hadde imidlertid ikke telefonsvarer, og da den robuste safen begynte å pipe etter de tastet feil pinkode, tolket de det som en mulig bombetrussel, skriver Mumbrella.

Redaksjonen trodde riktignok først at det dreide seg om et PR-stunt. Derfor sjekket de med andre redaksjoner om noen hadde mottatt en lignende pakke før de varslet politiet, men det var ikke tilfellet.

PR-stunt for Watchdogs

De ansatte ble sendt hjem fra kontoret av politiet, og en ekspertgruppe på bomber åpnet pakken i byggets kjeller. Det viste seg å være et PR-stunt for Watch Dogs, et nytt spill som ifølge Gamer.no tar et oppgjør med overvåkningssamfunnet vi lever i. Inni safen var det en kopi av spillet, en baseball-caps og en lue, samt en beskjed om at journalisten hadde sperrefrist på saken til klokken 17.00.

– Dette er definitivt på feil side av hva et PR-byrå bør kunne sende anonymt til en nyhetsredaksjon. Tingen var svart, tung og litt creepy, forklarer redaktør Hal Crawford i Ninemsn overfor Mumbrella.

Skaperne av Watch Dogs har også laget reklamevideoer som er litt utenom det vanlige, som denne:

Les anmeldelsen av spillet på vår søsterside Gamer.no:
Watch Dogs tar et vellykket oppgjør med overvåkingssamfunnet »

(Kilder: MumbrellaGamer.no)

Kommentarer (3)

Norges beste mobilabonnement

Januar 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen