Trøbbel etter IE-oppdatering?

Vi har tidligere fortalt om at enkelte brukere har mistet nettilgangen etter oppdateringen "Cumulative Security Update for Internet Explorer" (KB942615)

Nå har Kieron Shorrock fra Microsoft lagt ut en kommentar i sin blogg, hvor han forteller om Microsofts undersøkelser rundt problemet.

Et foreløpig resultat av disse undersøkelsene viser at det spesielt er IE 6.0 under Windows XP SP2 som ikke får tilgang til nettet. Microsofts forslag går ut på å foreta endringer i registeret.

Det presiseres at kun de som opplever problemer etter installasjon av siste Windows-oppdatering bør foreta disse endringene.

Register-redigering
Dersom du har liten eller ingen erfaring med å redigere registeret i Windows, bør du ikke gjøre dette. Hardware.no fraskriver seg uansett alt ansvar for eventuelle feil som oppstår, dersom du velger å prøve det ut.

Alle endringer i registreret trer i kraft umiddelbart, og du har i utgangspunktet ingen angremulighet. I verste fall vil ikke Windows fungere som det skal etter en slik redigering. Les mer om Windows-registeret i vår guide.

Slik kan du endre registeret for å fikse Windows-oppdateringen:

  1. Trykk på Start-knappen og Kjør.

  2. Skriv inn regedit og trykk på OK eller Enter.

  3. Bla deg frem tilfølgende registernøkkel:

    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\
    Internet Explorer\Main\FeatureControl\

  4. Velg New fra Edit-menyen og trykk på Key.

  5. Skriv inn følgende tekst i vinduet og trykk på Enter:

    FEATURE_PROTECT_DECOMPRESSION_FILTER_FROM_ABORT_KB942367

    Høyreklikk på den nyopprettede nøkkelen og velg New, trykk på verdien DWORD, skriv en stjerne (*) og trykk på Enter.

    Hensikten med stjernen er å representere en hvilken som helst prosess som bruker Urlmon.dll-filen.

    Dersom du ønsker å foreta endringen med et bestemt program som bruker Urlmon.dll-filen, kan du skrive navnet på programmet i stedet for stjernen, for eksempel program.exe.

  6. Høyreklikk på stjernen og velg Modify. Skriv tallet 1 i verdi-boksen og trykk på OK.

  7. Avslutt regedit-programmet.

Detaljene finnes i Microsofts artikkel nummer KB946627.

Fortsatt problemer?
Kunder som fortsatt opplever problemer kan besøke support.microsoft.com for å få hjelp.

Kunder i Norge kan få mer informasjon på denne siden - blant annet et telefonnummer til gratis kundestøtte.

(Kilde: Microsoft)

Kommentarer (9)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen