Tortur-stunt på Facebook stoppet

Internett brukes i stadig større grad for å markedsføre kommende storfilmer. For en stund siden ble blant annet 250 tusen virtuelle snøglober gitt ut gratis på Facebooks gavebutikk i forbindelse med filmen "Jumper". Ifølge Variety.com har Universal skjøvet grensene enda et hakk for å promotere sin nye thriller ”Untraceable”. På Facebook kunne nemlig brukerne få se en saftig sniktitt på en av torturscenene i filmen. Det fikk det populære nettstedet til å sette foten ned.

Plakaten til
Plakaten til "Untraceable"

Som i filmen

”Untraceable” handler om en seriemorder som utfører drap live via sin hjemmeside. Jo flere som klikker seg inn på siden jo større sjanse er det for at drapet blir gjennomført.

Litt på samme måte ble markedskampanjen på Facebook gjennomført. Her ble torturscenen avslørt bit for bit ettersom antallet besøkende økte. Facebook la imidlertid ned siden før hele torturscenen ble avdekket. Grunnen til det er nettstedets forbud mot ”hatefulle, truende eller obskøne sider”.

Skuffet reklamesjef

Dan Light, sjef for reklameselskapet som sto bak stuntet, stiller seg uforstående:

- Jeg er overrasket og skuffet over at Facebook har stengt siden. Denne formen for reklame er den eneste måten å være konkurransedyktig på nå for tiden, fortalte Light.

– Våre undersøkelser viser at det ikke lenger er nok å fortelle på TV at filmen din er topp. Nøkkelen ligger i å få folk til å snakke om og være interesserte i filmen din.

”Untraceable” har ennå ikke fått noen premiedato i Norge.

Kommentarer (10)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen